Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 29.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Család Alapítvány felhívása - Román-Magyar Családi Hétvége

"Egyértelmű számunkra, hogy a megbékélés hatékony eszköze csak a személytől-személyig érő baráti kapcsolatok építése és ápolása lehet. Felhívással fordulunk a budapesti családokhoz, hogy töltsenek együtt egy nyári hétvégét egy román családdal."
Deutschlandfunk:

A KGST jövője

"Egyre sűrűbben hangzik el a kérdés: vajon egyáltalán érdemes-e még a KGST megreformálásra, és nem lenne-e sokkal hasznosabb ennek a gazdasági közösségnek a feloszlatása? Az mindenesetre már most leszögezhető: a KGST-titkárság munkatársainak egy része e napokban nemcsak azért csomagolta bőröndjét, hogy kivegye nyári szabadságát, hanem azért is, mert a szabadságra utazók munkahelyei a jövőben üresek maradnak; hiszen már nincs szükség egy olyan nagy törzsre, amely azelőtt kizárólag a KGST tagországai ötéves terveinek koordinálásával foglalkozott - mert az ilyen a tervek a jövőben már megszűnnek. "

Franciaország: a hátsó ülésen is kötelező a biztonsági öv

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. július 29. vasárnap (MTI-tud.) - December elsejétől a gépkocsik hátsó ülésén utazóknak is kötelező lesz a biztonsági öv használata Franciaországban. Ezt Georges Sarre közlekedési államtitkár jelentette be a hét végén. Bár az államtitkár szerint egyedül ez az intézkedés évente négyszáz ember életét mentheti meg a közlekedési baleseteknél, a rendelkezést nem vezetik be azonnal, időt adnak az autósoknak az övek beszerelésére azokon a gépkocsikon, amelyeken még nincs. A későbbiekben ugyancsak kötelezővé teszik különleges gyermek-ülések használatát a tíz éven aluliak számára, erre azonban csak 1992 elejétől kerül sor, mert az ilyen ülések gyártása még nem kezdődött meg.


A közlekedés biztonságának növelésére bevezetik az öt évnél
régebbi gépkocsik műszaki vizsgáját - ez eddig nem volt kötelező
Franciaországban, - kiterjesztik a gépjárművezető-oktatást, és
megszigorítják a jogosítványok kiadását is.

    Az államtitkár közlése szerint az év első felében egyébként - a
forgalom nagyarányú növekedése ellenére, - valamelyest csökkent a
közúti balesetek száma, ám ezen belül növekedett a halálos baleseteké.
Júniusban például 908 személy vesztette életét a francia közutakon. A
balesetek leggyakoribb oka a gyorshajtás volt. +++



1990. július 29., vasárnap 09:50


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD