|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Balkantourist közleménye
"Felelősségünk teljes tudatában kijelentjük, hogy jelenleg az
idegenforgalmi főszezon normális mederben zajlik, a Bulgáriába
történő utazást kizáró vagy azt gátló komoly tényezőről nincs
tudomásunk, beleértve a közbiztonsági helyzetet is."
SZER, Magyar híradó:
A SZER és a Kossuth Rádió nézeteltérése
"a Szabad Európa Rádió
kilenc nyelven sugároz műsort. Ezeket kilenc, egymástól független
szerkesztőség készíti. Szerkesztőségek, amelyek erkölcsi,
világnézeti, politikai alapkérdésekben egyetértenek, de a napi
politikai, vagy nemzeti érdeket érintő ügyekben gyakran eltérő, vagy
olykor egymással ellentétes véleményen vannak. Természetes, hogy ez
a véleménykülönség is megmutatkozik a műsorokban. Kétnyelvű, erdélyi
vagy felvidéki hallgatóink a megmondhatói annak, hogy mennyire így
van ez.
"
|
|
|
|
|
|
|
Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton
|
1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és
Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be
a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a
Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti
főosztályának vezetője.
Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években - ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében, intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.
A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál - a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának javítását. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|