|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Balkantourist közleménye
"Felelősségünk teljes tudatában kijelentjük, hogy jelenleg az
idegenforgalmi főszezon normális mederben zajlik, a Bulgáriába
történő utazást kizáró vagy azt gátló komoly tényezőről nincs
tudomásunk, beleértve a közbiztonsági helyzetet is."
SZER, Magyar híradó:
A SZER és a Kossuth Rádió nézeteltérése
"a Szabad Európa Rádió
kilenc nyelven sugároz műsort. Ezeket kilenc, egymástól független
szerkesztőség készíti. Szerkesztőségek, amelyek erkölcsi,
világnézeti, politikai alapkérdésekben egyetértenek, de a napi
politikai, vagy nemzeti érdeket érintő ügyekben gyakran eltérő, vagy
olykor egymással ellentétes véleményen vannak. Természetes, hogy ez
a véleménykülönség is megmutatkozik a műsorokban. Kétnyelvű, erdélyi
vagy felvidéki hallgatóink a megmondhatói annak, hogy mennyire így
van ez.
"
|
|
|
|
|
|
|
Tovább épül az M1-es autópálya
|
1989. szeptember 19., kedd - A Betonútépítő Vállalat nyerte azt a versenypályázatot, amelyet az M-1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére írtak ki. A pályázat eredményeit kedden a Közúti Beruházó Vállalat épületében hírdette ki Kálnoki Kis Sándor közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes.
A nemzetközi finanszírozási és építési versenyfelhívást ez év júliusában tette közzé a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium. A felhívás élénk érdeklődést váltott ki a hazai és a nemzetközi bankvilágban és a közlekedési építőipari vállalkozók között. Ezt bizonyítja, hogy összesen 31 ajánlat érkezett magyar, nyugat-európai és lengyel pályázóktól. Az ajánlatokat az e célra létrehozott bizottság értékelte, ennek munkájában az érintett minisztériumok, bankok, megyei tanácsok, tudományos egyesületek és egyetemek képviselői vettek részt. A bizottság értékelése, javaslata alapján a tárca minisztere úgy döntött, hogy a műszaki és pénzügyi szempontokból egyaránt legkedvezőbb ajánlatával a Betonútépítő Vállalat nyerte a versenyt. A magyar ajánlat szerint a beruházás teljes költsége 1 milliárd 425 millió forint, amelyre a vállalat partnere, a Magyar Hitel Bank 1995-ig hitelt nyújt. Az építés ez év októberében kezdődik, és 1990 októberében fejeződik be. A beruházás eredményeként az ország egyik legforgalmasabb és legbalesetveszélyesebb szakaszán sikerül a mainál lényegesen kedvezőbb utazási körülményeket teremteni. A KÖHÉM határozott szándéka, hogy az M1-esen e szakasz után tovább folytatódjon az építés, és minél előbb megkezdődjék az ugyancsak kritikus győri elkerülő szakasz megépítése is. (MTI)
1989. szeptember 19., kedd 16:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|