Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 27.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Balkantourist közleménye

"Felelősségünk teljes tudatában kijelentjük, hogy jelenleg az idegenforgalmi főszezon normális mederben zajlik, a Bulgáriába történő utazást kizáró vagy azt gátló komoly tényezőről nincs tudomásunk, beleértve a közbiztonsági helyzetet is."
SZER, Magyar híradó:

A SZER és a Kossuth Rádió nézeteltérése

"a Szabad Európa Rádió kilenc nyelven sugároz műsort. Ezeket kilenc, egymástól független szerkesztőség készíti. Szerkesztőségek, amelyek erkölcsi, világnézeti, politikai alapkérdésekben egyetértenek, de a napi politikai, vagy nemzeti érdeket érintő ügyekben gyakran eltérő, vagy olykor egymással ellentétes véleményen vannak. Természetes, hogy ez a véleménykülönség is megmutatkozik a műsorokban. Kétnyelvű, erdélyi vagy felvidéki hallgatóink a megmondhatói annak, hogy mennyire így van ez. "

Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)

1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.

Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a
gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb
részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor
felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és
a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a
probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos
refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban
befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie.
A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár
továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal
a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második
félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban.

    1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő.
A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már
behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel,
tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki
megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as
típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen
mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több
mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét
megrendelésünk.

    Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői
az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az
első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a
magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további
bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál.

    A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására
az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság
alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle
döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek
nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas
folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene
jóváhagyniuk. (folyt.köv.)


1989. június 13., kedd 22:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Félév előtti Ikarus gondok (2. rész)

Az Ikarus a külföldi működőtőke bevonásának lehetőségeit is kutatja.
Partnerjelöltekben nincs hiány. Kifejezte együttműködési készségét
több nyugat-európai járműgyár, sőt bank is.

    Az Ikarus vezetői szerint az ez évre tervezett 27 milliárd
forintos termelési tervet csakis akkor tudják teljesíteni, ha rövid
időn belül megoldódnak problémáik, s megköthetik a hiányzó
szerződéseket. Ugyanakkor a pénzügyi problémák megoldásáról tovább
tárgyalnak a bankokkal; az év végén a gyár nyeresége várhatóan jóval
alacsonyabb lesz, mint tavaly volt, ez már ma is látszik. A
részegységek és alkatrészek folyamatos belföldi árnövekedése miatt a
konvertibilis exportárnyereség a múlt évi 500 millió forintról 300
millióra mérséklődik, a szocialista kivitelből származó nyereség
pedig, amely 1988-ban még 354 millió forintot tett ki, eleve
kérdéses. (MTI)


1989. június 13., kedd 22:19


Vissza »


Félév előtti Ikarus gondok (2. rész)

Az Ikarus a külföldi működőtőke bevonásának lehetőségeit is kutatja.
Partnerjelöltekben nincs hiány. Kifejezte együttműködési készségét
több nyugat-európai járműgyár, sőt bank is.

    Az Ikarus vezetői szerint az ez évre tervezett 27 milliárd
forintos termelési tervet csakis akkor tudják teljesíteni, ha rövid
időn belül megoldódnak problémáik, s megköthetik a hiányzó
szerződéseket. Ugyanakkor a pénzügyi problémák megoldásáról tovább
tárgyalnak a bankokkal; az év végén a gyár nyeresége várhatóan jóval
alacsonyabb lesz, mint tavaly volt, ez már ma is látszik. A
részegységek és alkatrészek folyamatos belföldi árnövekedése miatt a
konvertibilis exportárnyereség a múlt évi 500 millió forintról 300
millióra mérséklődik, a szocialista kivitelből származó nyereség
pedig, amely 1988-ban még 354 millió forintot tett ki, eleve
kérdéses. (MTI)


1989. június 13., kedd 22:19


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD