Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 22.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

Megjegyzések az önkormányzati törvény vitájához

"... elfogadható önkormányzati törvényhez - földtörvény kell Ugyanez vonatkozik az önkormányzatok területén található, nem mezőgazdasági ingatlanokra és egyéb vagyontárgyakra. Ahhoz, hogy az önkormányzatok működhessenek, a földtörvényen kívül elengedhetetlenül szükséges a tulajdonreform alapelveinek tisztázása is. Feladataik ellátáshoz községeknek és a városoknak adóra is szükségük van. Tisztázni kell, hogy milyen adó kivetésére és felhasználására lesz joguk az önkormányzatoknak. Vagyis: ki kell dolgozni az államháztartási törvényt és az adórendszeren belül ki kell jelölni a helyi adók és az ingatlanadók helyét, nagyságát és kivetésének módját. "

Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)

Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az ,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint - 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési kategóriákba esők hivatkozhatnának.


Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a
gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi
repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem
lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak
alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak
néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az
utasok.

    Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű
gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség
gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje
el a Malév gépét.

    A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas
táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak
jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket,
vagy egyszerűen visszajutni a városba.

    A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25
millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók
sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer
két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga
légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++



1990. június 29., péntek 19:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD