Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 22.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

Megjegyzések az önkormányzati törvény vitájához

"... elfogadható önkormányzati törvényhez - földtörvény kell Ugyanez vonatkozik az önkormányzatok területén található, nem mezőgazdasági ingatlanokra és egyéb vagyontárgyakra. Ahhoz, hogy az önkormányzatok működhessenek, a földtörvényen kívül elengedhetetlenül szükséges a tulajdonreform alapelveinek tisztázása is. Feladataik ellátáshoz községeknek és a városoknak adóra is szükségük van. Tisztázni kell, hogy milyen adó kivetésére és felhasználására lesz joguk az önkormányzatoknak. Vagyis: ki kell dolgozni az államháztartási törvényt és az adórendszeren belül ki kell jelölni a helyi adók és az ingatlanadók helyét, nagyságát és kivetésének módját. "

Suzuki úr rövidesen dönt (1. rész)

Tróm András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. november 12. vasárnap (MTI-tud) - Még az év vége előtt dönt a Suzuki cég arról, hogy belevág-e egy autógyár építésébe Magyarországon. Ezt szombaton, Magyarországról visszatérve jelentette be tokiói sajtótájékoztatóján japán vezető kiskocsigyártó cégének az elnöke, Suzuki Osamu. Tárgyalásairól elmondta, hogy a végleges választ a magyar fél sürgeti.

,,Nehéz döntés előtt állunk,, - idézi a The Japan Times a Suzuki
elnökét, aki kifejtette: ,,Nem csak rajtunk és a magyar kormányon
múlik a döntés, mivel sokan érintettek annak meghozatalában,,. Azt
is egyértelművé tette, hogy a kérdést kizárólag üzleti szempontból
mérlegeli és kategórikusan kijelentette, hogy a beruházással a
Suzukinak a célja nem az, hogy Magyarország gazdasági és társadalmi
reformjait támogassa, hanem hogy üzletet kössön. Ezzel
összefüggésben rávilágított, hogy a döntést már korábban meg kellett
volna hozniuk, még a reformok bevezetése előtt, mert a jelenlegi
helyzetben az ügy politikai kérdéssé vált.

    A The Japan Times riportere emlékeztetett rá, hogy a Suzukinak
már volt sikertelen próbálkozása Jugoszláviában, ami nagyon óvatossá
tette a magánvállalatot az eltérő társadalmi rendszerű országban
való együttműködés tekintetében. Az egyetlen kérdés, amire
egyértelműen pozitív választ adott a Suzuki elnöke, arra
vonatkozott, hogy nem okozna-e gondot a munkások képzése
Magyarországon. A cég elnöke elmondta, hogy nem aggódnak, mivel erre
vonatkozóan kellő tapasztalatra tettek szert, hiszen Indiában és
Pakisztánban teljesen képzetlen munkásokat tudtak felkészíteni arra
az időre, amire az autógyárat felépítették. (folyt.)


1989. november 12., vasárnap 10:29


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD