|
|
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (1. rész)
|
1990. július 24., kedd - Az önkormányzati képviselők és
polgármesterek választásáról szóló törvényjavaslatról kezdődött meg
az általános vita, s ez töltötte ki a plénum kedd délelőtti
munkanapját. A törvényjavaslatot a kormány nyújtotta be, a
képviselők meghallgatták a miniszteri expozét, amikor kiderült: az
illetékes véleményező testület, az Alkotmányügyi, Törvényelőkészítő
és Igazságügyi Bizottság nem tárgyalta a javaslatot.
Ez az előterjesztés tartalmazza, hogy kik rendelkeznek választójoggal, illetve kiket nem illet meg ez a jog; rendelkezik a választók nyilvántartásának, a választókerületek, szavazókörök kialakításának, a választási szervek működésének, a jelölés és a szavazás módjának, a választás rendszerének, az eredmény megállapításának, a nemzeti és nyelvi kisebbségek jogai védelmének, a jogorvoslatnak, az időközi választásnak és a képviselő jogállásának szabályairól. Az előterjesztő Horváth Balázs belügyminiszter hangsúlyozta: a tervezet három választási rendszert tartalmaz. Az úgynevezett kislistás rendszerben - amelyet az 5 ezer lakost számláló vagy ennél kisebb településeken alkalmaznának - minden jelölt felkerülne a szavazólapra, a választópolgár pedig annyi jelöltre szavazhat, amennyi a törvényben szabályozott módon a településen megválasztható képviselők száma. Az 5-60 ezer lakost számláló településeken az egyéni választókerületi rendszer érvényesülne, választókerületenként egy-egy képviselőt lehetne itt megválasztani. A 60 ezer lakosnál nagyobb településeken pedig vagy az egy szavazatot kétszer értékelő, vagy pedig a kétszavazatos rendszer működne. Az egy szavazatot kétszer értékelő rendszer azt jelenti, hogy a választópolgár egy szavazólapon szavaz egy egyéni választókerületi jelöltre. Szavazata a pártokra adott listás eredmény megállapításakor is figyelembe veendő. A kétszavazatos rendszerben pedig a választópolgár két szavazólapon külön-külön szavazna az egyéni választókerületi jelöltre, illetve a listára.
A polgármestert csak ott választhatnák közvetlenül a választópolgárok, ahol legfeljebb ötezren élnek, a többi településen a képviselőtestületet illetné meg ez a jog. A törvényjavaslat szerint a megválasztható helyi képviselők száma 26 ezer, míg a jelenlegi tanácsrendszerben számuk 42 ezer.
Az expozét a pártfrakciók vezérszónokainak felszólalása követte, amelyekből kitűnt: az ellenzéki pártok ezúttal is találtak jócskán kifogásolnivalót a tervezetben. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 15:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (2. rész)
|
Az SZDSZ és az MSZP szónokai képviselőcsoportjuk álláspontját ismertetve egyaránt igazságtalannak ítélték például az egy szavazatot kétszer értékelő választási rendszert. Szinte minden ellenzéki képviselő úgy vélte: nem csak a pártoknak, hanem a társadalmi, érdekvédelmi szervezeteknek és egyesületeknek is meg kell adni a listaállítás jogát, továbbá kifogásolták az egyéni választókerületek kijelölésének javasolt módját . Különféle elképzelések fogalmazódtak meg az önkormányzati testületek összetételével összefüggésben. A polgármestert pedig az SZDSZ és a szocialisták szerint mindenütt közvetlenül kellene megválasztani. Egy kereszténydemokrata képviselő szerint azonban legfeljebb azt tartaná pártja elfogadhatónak a közvetlen választás lehetőségében, ha a települések lélekszámának határát 60 ezerben szabnák meg.
A Fidesz pontokba szedve fogalmazta meg véleményét, s javaslatot is tett egy lényegesen egyszerűbb, áttekinthetőbb választási rendszerre. Eszerint minden településnek egy egyéni választókerületnek kellene lennie, ahol a törvényben meghatározott számú képviselőt választanának - listán. A parlamenti pártok ajánlás nélkül, míg a többiek megfelelő számú aláírás birtokában állíthatnának jelölőlistákat. Ennek a rendszernek az alkalmazása a fiatal demokraták szerint lehetővé tenné az arányos képviseletet, ami nem mondható el a kormányelőterjesztésről.
A vezérszónokok után - a jelentkezések szerint - elsősorban a szabaddemokrata képviselők kértek volna szót, hogy kifejthessék véleményüket. Erre azonban csak Mezey Károly (MDF) és Kórodi Mária (SZDSZ) kapott lehetőséget, mert az ebédszünetig hátralévő néhány percet Kónya Imre (MDF), Kórodi Mária és Áder János (Fidesz) kétperces szópárbaja, egymás megjegyzéseit pontosító, személyeskedésektől sem mentes magyarázata töltötte ki. S miután az ebédszünetet - az elfogadott napirendnek megfelelően - az interpellációk és kérdések követték, a törvényjavaslat általános vitája minden különösebb jelzés nélkül félbeszakadt. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 15:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (3. rész)
|
Az Alkotmánybíróság újabb tagjának megválasztására - titkos szavazással - az ebédszünetet használta fel a plénum. Miután az alkotmánybírák megválasztásához az összes képviselő kétharmadának egyetértő szavazata szükséges, a szünet utolsó perceiben még úgy tűnt: ezúttal nem sikerült megválasztani az új alkotmánybírát. Az ülésteremhez érkező képviselőknek sorra tették fel a kérdést: szavaztak-e. Ekkor derült ki az is: a független képviselők egyáltalán nem szavaztak, mivel már a jelölés lehetőségéből is kizárták őket.
A szavazásra sürgető invitálásnak végül is meglett az eredménye: az Országgyűlés dr. Szabó Andrást 259 egyetértő szavazattal - 256 lett volna a szükséges - válaszotta meg új alkotmánybírának, aki a Legfelsőbb Bíróság elnökévé megválasztott Solt Pál megüresedett helyét tölti be. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 15:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (4. rész)
|
A munkanap ezután interpellációkkal és kérdésekre adott válaszokkal folytatódott. Elsőként Kiss Róbert (SZDSZ) a Bős-Nagymaros vízlépcső ügyében interpellált a miniszterelnökhöz, hangsúlyozva: felvetése azon kevesek közé tartozik, amelyet mind a kormánypárt, mind az ellenzék soraiban ülő képviselők támogatnak. Felhívta a figyelmet, hogy a vízlépcsőrendszer építéséről nem készült állapotfelvétel - így nem látható át pontosan az építmény készültségi foka -, s nem ismeretes a kártérítési szakértői bizottság véleménye sem. Utalt arra is, hogy az eddig elvégzett munkákért fizetett 952 millió schillingen túl a kormány az osztrák fél egyoldalú nyilatkozatát elfogadva döntött 9OO millió schilling átutalásáról s készül újabb 7OO millió schilling igazolására, ezzel a kártérítést elismerve és a magyar fél tárgyalási pozícióit megsemmisítve. A kártérítés magyar valutabevétellel jár, mivel a magyar beszállítók mintegy 3O százalékban részesednek. Ez az éves fizetési mérlegre kedvező hatású. Érdemes-e azért 9OO millió schillinget áldozni azért, hogy néhány monopolhelyzetben lévő nagyvállalat 27O millió schilling valutabevételhez jusson? - tudakolta a képviselő.
Az interpellációra a kormány nevében válaszoló Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter rövid történeti áttekintést adott a sokat vitatott kérdéskörről. Kiemelte, hogy a vízlépcső megvalósítására 1986-ban szerződést kötött az OVIBER egy osztrák céggel, amely 6,6 milliárd schillingért vállalta az erőmű megépítését. A kibontakozó társadalmi mozgalmak, s a környezetvédelmi érvek hatására a Németh-kormány utasítására az OVIBER 1989 szeptemberében a szerződést felmondta. Az osztrákok azóta munkát ott nem végeznek. A felmondás időpontjában elért készültségi fokot két ízben is felülvizsgálták. Ezek alapján adott a magyar kormány az elmúlt hetekben 9OO millió schilling számla igazolására, az eddigi osztrák költségek fedezetére, felhatalmazást. Az összeg igazolásakor azonban a magyar fél jegyzőkönyvben rögzítette mind az osztrák termelés jogalapjára, mind összegszerűségére vonatkozó jogfenntartó nyilatkozatát. Nyomatékosan aláhúzta, hogy ez az igazolás nem teszi tönkre a további tárgyalási pozíciókat, s nem jelenti az osztrák igények általános elismerését. Tudomása szerint eddig nem volt szó további 7OO millió schilling elismeréséről. Siklós Csaba szólt arról is, hogy a kormány, programjának megfelelően, fenntartja a dunai vízlépcső ügyének kiemelt kezelését - a téma várhatóan a 26-i ülésén is szerepel -, s az osztrákokon kívül a cseh és a szlovák kormánnyal is keresi a mindenki számára elfogadható megoldást. A választ a képviselő nem, az Országgyűlés 14O igen szavazattal elfogadta. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 17:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (5. rész)
|
A használt ólomakkumulátorok hazai feldolgozása megoldatlansága ügyében interpellált a környezetvédelmi miniszterhez Komenczi Bertalan (SZDSZ). Emlékeztetett arra, hogy a Metalloglobus nagytétényi üzemének működését a Köjál felfüggesztette, s azóta a MÉH korlátozta az ólomakkumulátorok átvételét. A felhalmozódott, helytelenül tárolt, illetve a kinyerhető ólomhulladék miatt illegálisan bontott akkumulátorok súlyosan szennyezik a környezetet. Ugyanakkor a hazai ipar számára hiányzó ólmot importból kell fedezni súlyos dollármilliókért. Sürgetően szükséges tehát az évi 2O-25 ezer tonna hazai hulladékakkumulátor újrahasznosításának megoldása. Utalt arra, hogy a Mátrában, Gyöngyösoroszi térségében néhány éve használt akkumulátorfeldolgozó üzem építését kezdték meg, ezt azonban a lakosság tiltakozására felfüggesztették. Most ismét a 7O százalékban elkészült üzemcsarnokra irányult a figyelem, kiváltva az állampolgárok aggodalmát. A képviselő a minisztérium ezzel kapcsolatos szándékai iránt érdeklődött.
Tarján Lászlóné államtitkár válaszolt az interpellációra, hosszasan ecsetelve a téma összefüggéseit. Hangsúlyozta, hogy évente 24-26 tonna ólomakkumulátor hulladék keletkezik, amely ólomtartalma miatt fontos másodnyersanyag, ám ólomiszap és kénsavtartalma miatt a környezetre és az emberi egészségre egyaránt súlyosan veszélyes. A magyar gazdaságnak évente 14 ezer tonna fémólomra van szüksége, amelynek világpiaci ára jelenleg tonnánként 4OO font. Az ólomkohászat hazai betiltását követően az akkori kormány hosszú távú megállapodást kötött az NDK-val a használt akkumulátorok bérmunkában történő feldolgozására. Ez a szerződés ebben az évben lejár. Emiatt kezdték meg a gyöngyösoroszi létesítmény előkészítését, amely környezetvédelmi szempontból mintaszerű volt. Az államtitkár rámutatott: az építés felfüggesztése nem hatósági, kormányzati, hanem lakossági nyomásra hozott vállalati döntés következménye volt. A továbbiakban szólt arról is, hogy vizsgálják annak a lehetőségét, hogyan lehetne megoldani az akkulátorok átmeneti tárolását. Felvetődött egykori szovjet katonai objektumok ilyen célú hasznosítása. Ugyanakkor vizsgálni szükséges a tervezett átmeneti tároló területén új savtalanító üzem létesítését, amely tartós külföldi bérfeldolgozást feltételez. Leszögezte azt is, hogy számos gazdaságossági érv szól a gyöngyösoroszi csarnok építésének befejezése mellett. A tárca arra vállalkozik, hogy az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium szakembereivel megfelelő tervet dolgoz ki, s nemzetközileg is elismert külföldi szakértők felkérését kezdeményezi. Ennek eredményéről tájékoztatják a képviselőket. A választ az interpelláló ezúttal sem fogadta el, az Országgyűlés 162 igennel voksolt. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 18:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (6. rész)
|
A Gödöllő környéki tó- és telekügyletek körüli visszásságok ügyében interpellált Roszik Gábor (MDF). A képviselő hosszasan ismertette az Állattenyésztési és Takarmányozási Kutatóközpont kezelésében lévő terület hosszú lejáratú bérbeadásának körülményeit, a mára kialakult áldatlan állapotot, amikor is - mint fogalmazott - ,,húsz tó és száraz horgász egyesület,, településeként emlegetik Gödöllőt. Információi szerint számos volt vezető, s a pártállammal szoros kapcsolatban lévő intézmény jutott itt csaknem ingyen, elsősorban tóparti telekhez. Az ügyben már folytattak vizsgálatot, azonban az ÁTK félrevezető információval tévesztette meg az illetékeseket.
Nagy Ferenc József földművelésügyi miniszter távollétében Sárossy László államtitkár kapott szót, s részletesen beszámolt arról, mit talált a minisztérium vezetése az elődöktől örökölt batyuban. Felhívta a figyelmet arra, hogy sokan felismerték a politikai hatalom megtartásának lehetetlenségét, s számosan a zavarosban halászva gondoskodtak saját jövőjükről. A kormány, s ezen belül a tárca eltökélt szándéka, hogy következetesen megakadályoz minden mesterkedést, amely arra irányul, hogy nem létező fájdalomdíjat fizessenek azoknak, akik a csődtömeget az utódokra hagyták. A törvénytelen vagy a törvényekkel visszaélő módon szerzett javak jogos tulajdonosának a tízmilliós magyar népet tekintik, s a tulajdoni helyzetet rövid időn belül tisztázni fogják. Az interpellációban szereplő üggyel kapcsolatban bejelentette: minden részletre kiterjedő vizsgálatot rendelt el. Az első elemzések szerint a gödöllői kutatóközpont a tényeket igyekezett meghamisítani, ennek személyi konzekvenciái lesznek. Az államtitkár kérte a képviselőt és az Országgyűlést, hogy a házszabályoknak megfelelően 3O napon belül írásban adhasson érdemi választ az elhangzottakra.
A kérdések sorát Szájer József (Fidesz) nyitotta meg, aki a közvéleményt az utóbbi napokban élénken foglalkoztató témában, a szolgálati idejük alatt elhunyt sorkatonák ügyében kért szót. Raffay Ernő honvédelmi minisztériumi államtitkár válaszából kitűnt, hogy a Magyar Nők Lapjában megjelent adat - amely szerint az első fél évben 4OO katonafiú halt meg - valótlan. A döbbenetes szám nyilvánosságra kerülését követően a honvédelmi tárca vizsgálatot rendelt el, amelynek eredménye szerint a Magyar Honvédség állományában negyvenen haltak meg nem természetes okok következtében. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 18:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (7. rész)
|
Az államtitkár hozzátette: közülük harmincan voltak sorkatonák, akik harmada szolgálati helyén kívül, elsősorban közlekedési baleset miatt halt meg. Az egyes alakulatoknál bekövetkezett tragédiába torkolló mulasztás esetén az alakulat vezetőinek súlyos felelősségrevonását kezdeményezik. A konkrét példát - a Pozsár-ügyet - említve hangsúlyozta: ebben a pillanatban bizonyítékok hiányában nem tudnak igazságot tenni. Ezért kezdeményezte a magyar honvédségnél uralkodó, a sorkatonákra kiható viszonyok feltárását vizsgáló pártatlan bizottság létrehozását.
Hatvani Zoltán (SZDSZ) a szénbánya vállalatok helyzete és válságuk legsúlyosabb következményei elkerülése, illetve mielőbbi feloldása ügyében intézett kérdést az ipari és kereskedelmi miniszterhez. Bod Péter Ákos felhívta a figyelmet az MDF gazdasági programjára, amely - mint mondta - kidolgozott fejezetet tartalmaz az energiapolitika, ezen belül a szénbányászat ügyével kapcsolatban. A kormány az ország energiahelyzetének szavatolása érdekében stratégiai fontosságú területnek tartja az ágazatot. Ugyanakkor szembe kell nézni azzal, hogy a bányavállalatok mai irányítási, szervezési, vezetési rendszere korszerűtlen, nehézkes, és így költséges. Ezért született döntés átfogó szénbányászati rendezésre, amely úgynevezett összevont csődeljárás keretében keres megoldást a nehéz helyzetben a szénbányászat 4O milliárdot meghaladó adósságaira ugy, hogy a hosszú távon is szükséges szénmennyiség valóban rendelkezésre álljon. Mindehhez a gazdasági kabinet a pénzügyi felszámolási eljárás befejeztéig garantálja a bért és a bányászok hűségpénzét. Szerencsés lenne, ha a folyamatban lévő két bányafelszámolás mellett a további hat is kérné az öncsődöt maga ellen - fejtette ki a miniszter, majd tájékoztatta a képviselőket arról, hogy szerdán szakértői értekezleten jelölik ki a részletes bányahelyi teendőket, nem számolva a vállalatok saját felszámolású kezdeményezésére.
Az utolsó, - a volt szovjet laktanyákkal kapcsolatos - kérdést Pap János (Fidesz) a honvédelmi miniszterhez intézte, a választ azonban Botos Katalin pénzügyminisztériumi államtitkár adta meg. Elmondta, hogy az objektumokat a Magyar Honvédség alakulatain kívül a PM Zárolt Állami Vagyont Kezelő és Hasznosító Intézménye, valamint a helyi önkormányzatok végzik. A szovjet csapatok teljes kivonásáról szóló kormányegyezmény szerint a MH illetékes szerveinek mintegy hatezer objektumot kell átvenniük, ezek őrzése meghaladná a honvédség lehetőségeit. Ezért született az a döntés, amely szerint katonai erőkkel csak a legértékesebb objektumok, így a repülőterek őrzését kell biztosítani fegyverrel. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 18:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (8. rész)
|
E feladat pénzügyi fedezetét a HM költségvetéséből kell megoldani. Ez az őrzési mód a legbiztonságosabb, de egyben a katonai védelem szigorú előírásai miatt a legdrágább is. Más objektumok védelmére a ZÁV kapott megbízást, tevékenységéért nyereséget nem számíthat fel. A személyek kiválasztásánál arra alkalmas munkanélküliek jöttek szóba, többségük volt honvédtiszt és tiszthelyettes, s csupán 6 százalékuk állt alkalmazásban az egykori munkásőrségnél. Havi fizetésük bruttó 17 ezer forint, amelyet havi 248 órás szolgálat után kapnak. Botos Katalin végül kijelentette: a következő hónapokban újabb vagyonvédelmi őrségek felállítására is szükség van. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 19:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (9. rész)
|
Az interpellációkat és kérdéseket követően a képviselők folytatták a Pártatlan Tájékoztatás Bizottságáról szóló törvénytervezet vitáját. Csengey Dénes (MDF) úgy vélte, hogy a felállítandó bizottság semmiképpen nem lehet hasonlatos valamiféle bírósághoz, ahol - mint mondta - a szakma képviselői jelentik fel egymást. Ezért határozottan amellett érvelt, hogy a Pártatlan Tájékoztatás Bizottságát úgymond ,,meg kell állítani,, az intézmények falainál. A Haraszti Miklós (SZDSZ) által beterjesztett törvénytervezet pontjaival vitázva azonban az MDF-es képviselő annak a véleményének adott hangot, hogy az SZDSZ által elképzelt pártatlanság voltaképpen eltüntetné a politikai csomópontokat a belpolitikából. Csengey Dénes mindemellett javasolta, hogy a PTB, illetve tágabb értelemben a tájékoztatáspolitika és a sajtószabadság kérdéseiben is kezdődjék hatpárti konzultáció.
Ez utóbbival több felszólaló is egyetértett, és Gáspár Miklós (KDNP) konkrét módosító indítványt is a plénum elé terjesztett. Ennek lényege, hogy a nemzeti médiák vezetőinek kinevezését válasszák külön a PTB felállításától. Ezzel az indítvánnyal Antall József miniszterelnök is egyetértett, s kijelentette: mind a köztársasági elnök, mind ő maga készen áll arra, hogy az illetékes parlamenti bizottság által meghallgatott és ajánlott személyeket kinevezze a Magyar Rádió és a Magyar Televízió élére, hiszen nem halasztható tovább a TV és a Rádió elnökének illetve a Magyar Távirati Iroda vezérigazgatójának kinevezése, illetve a döntés ez ügyben. A kormányfő éppen ezért kérte a képviselőket, hogy a következő ülésnapon - azaz szerdán - döntsenek is a kinevezésekről.
Abban, hogy a nemzeti médiák vezetőit - márcsak az intézmények működése érdekében is - mielőbb kinevezzék, egyetértettek a képviselők, a Pártatlan Tájékoztatás Bizottsága kérdésében a délutáni vita során azonban nem sikerült közös nevezőre jutniuk. Továbbra is elhangzottak hozzászólások, amelyek megkérdőjelezték a bizottság szükségességét, s a konkrét működést tekintve szinte valamennyi frakció eltérő álláspontot képviselt. A kormányzó pártok részéről a törvénytervezet vitájában ismételten megfogalmazódtak a sajtóval szembeni fenntartások, s nem egy képviselő kemény szavakkal bírálta az úgymond ,,ellendrukker,, tömegtájékoztatást.
A PTB-ről, illetve a sajtószabadságról vitázva más természetű kérdések is terítékre kerültek, és az SZDSZ előterjesztéséről kezdett disputa egyre inkább eltért a szorosan vett tárgytól. (folyt.köv.)
1990. július 24., kedd 19:21
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka - Keddi ülésnap (10. rész)
|
Különösen akkor korbácsolódtak fel az indulatok, amikor Iván Géza kisgazdapárti képviselő - szinte cáfolva pártja előző nap közzétett nyilatkozatát - kijelentette: egy politikai pártnak igenis a hatalom megszerzésére kell törekednie, a kormánynak pedig arra, hogy valóban végrehajtó hatalom legyen, s hogy ezt a sajtó ne akadályozhassa. Erre a felszólalásra Áder János (Fidesz) az alkotmányt idézve leszögezte: ha igaz az, amit Iván Géza mond, akkor a Kisgazdapárt az alkotmány szellemével ellentétesen cselekszik, sőt a párttörvény értelmében, bírósági döntés alapján akár fel is oszlatható.
Csengey Dénes (MDF) ugyan gyermetegnek nevezte ezt a felszólalást, ám a Fidesz frakcióvezetője, Orbán Viktor erre reagálva kijelentette: elérkezett az idő, hogy a Parlamentben mindenki komolyan vegye magát és ne hangozhassanak el felelőtlen megszólalások. Márpedig - mint hozzátette - egy pártkörlevél nem tekinthető valamiféle iskolai fogalmazványnak, s egy többpárti parlamentben nem lehet játszadozni olyan szavakkal, mint ,,hatalomátvétel,, vagy ,,fegyveres testületek feltöltése,,. A Fidesz képviselőinek szavai kisebb vihart kavartak a kisgazdapárti frakcióban, ahol szinte valamennyi képviselő reagálni akart az őket ért bírálatokra. Végül is indulatokat alig leplező felszólalásaikból az derült ki, hogy az előző napi kisgazdapárti állásfoglalást továbbra is érvényesnek tekintik, s akár az Alkotmánybíróság előtt is hajlandók megvédeni magukat a Fidesz képviselőinek vádjaival szemben.
A Kisgazdapárt politikai szándékait boncolgató heves szópárbaj után az SZDSZ törvényjavaslatának általános vitája lezárult. A Pártatlan Tájékoztatás Bizottságáról, valamint a közszolgálati médiák vezetőinek ideiglenes kinevezési rendjéről szóló előterjesztést szerdán délelőtt ismételten tárgyalja a kulturális bizottság, majd délután a plenáris ülésen a törvényjavaslat részletes vitájával folytatódik a munka. Így elképzelhető, hogy - mint azt Tölgyessy Péter, a szabad demokraták frakcióvezetője indítványozta - nemcsak a nemzeti médiák vezetőiről határoznak a képviselők, hanem döntenek a frekvenciamoratóriumról és a Pártatlan Tájékoztatás Bizottságáról. (MTI)
1990. július 24., kedd 19:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|