|
|
|
|
Országgyűlés - második munkanap (22. rész)
|
Mindebből az következik, hogy a spontán privatizációt felszámolni nem szabad, ám gondoskodni kell a veszélyek elhárításáról, vagyis olyan rugalmas ellenőrzési rendszert kell bevezetni, amely a tulajdonosi érdekek oltalmának biztosítása mellett nem állítja meg, nem teszi lehetetlenné a részleges átalakulásokat, értékesítéseket. Ezt a célt szolgálja az állam vállalatokra bízott vagyonának védelméről szóló törvényjavaslat. Ez a javaslat olyan rugalmas ellenőrzési rendszert hoz létre, amely meghatározott értékhatár feletti szerződéseknél kötelezővé teszi a vagyonértékelést, az ügylet előzetes bejelentését, a nyilvánosság biztosítását, a versenyeztetést. Kivételes esetben az ügylet megtiltásával biztosítja a spontán privatizációs folyamat tisztaságát. Az állami ellenőrzés egyben megfelelő jogi és erkölcsi oltalmat jelent a részleges átalakulások és értékesítések szereplőinek is.
A törvényjavaslatok kidolgozása a politikai pártok kezdeményezése nyomán kezdődött meg. A munkában a pártok szakértői aktívan részt vettek. A kormány az elkészült törvényjavaslat-tervezeteket is egyeztette a pártokkal, az érintett érdekképviseleti szervezetekkel. Ezek túlnyomó többsége egyetértett a javaslatok fő elemeivel, a nemzeti vagyon védelmét olyan fontos és sürgős rendezést igénylő kérdésnek tartják, amely nem tűr további halasztást. Ezért nem lett volna helyes, ha a Parlament erről a kérdésről a döntéshozatalt utódjára hagyta volna azzal az indokkal: a tulajdonreform alapkérdéseiről egységes egészként az új törvényhozásnak kell döntenie.
Ezután Tömpe István pénzügyminiszter-helyettes részletesen ------------ ismertette az Állami Vagyonügynökségről szóló törvényjavaslatot. Elmondotta, hogy az ügynökség fő célja a rosszul kezelt állami vagyonnak valódi tulajdonosokhoz való eljuttatása, mégpedig társadalmi kontroll mellett. A vagyonügynökség működése során az állami tulajdonban lévő vagyonnak azzal a részével foglalkozik, amely már vagy társasági formában működik, vagy átalakulás révén társasággá válik. Ezért az állami vagyon túlnyomó hányadára vonatkozóan a törvénytervezet nem tartalmaz előírásokat. Ennek az az oka, hogy az állami vállalatok szerepének, jogi formáinak áttekintésére és módosítására egy átfogó tulajdonreform kidolgozásakor kerülhet sor. (folyt. köv.)
1990. január 24., szerda 18:12
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|