Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 19.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Vasárnap:

lakitelki falunap

" A politikai és a különféle szórakoztató programok reggel hat órától estig a község piacterén és a tőserdei Holt-Tisza partján zajlanak. "
BBC, Panoráma:

Moszkva adósságai

"Gorbacsov egy nyilatkozatát többen úgy értelmezték, hogy Moszkva bizonyos adósságainak törlesztését talán átütemezik. De miért lenne szüksége viszonylag kevés egy főre jutó adósságállománnyal rendelkező Szovjetuniónak átütemezni a visszafizetést?"

Tiltakozások az autópálya-használati díj bevezetése ellen (1. rész) (OS)

Budapest, 1989. április 14., péntek - A Gödöllői városi KISZ
bizottság felhívása: Csatlakozva az eddigi véleményekhez, mi is
mélyen elítéljük a napjainkban tapasztalható megalapozatlan, végig
nem gondolt kormányzati döntéseket. A vélemények kifejezése
érdekében tettekre hívunk mindenkit, aki nem ért egyet az
autópálya-használati díj és a napjainkban nagy felháborodást keltő,
lakosságot sújtó rendeletek bevezetésével. Az autópálya-használati
díj bevezetése fokozottan sújtja az autópálya melletti települések
lakosait (túlzsúfoltság, balesetveszély, légszennyezés, zajártalom,
stb.).

    Amennyiben a kormány nem vonja vissza az autópálya-díj
bevezetéséről hozott hibás rendelkezését, felhívással fordulunk az
autótulajdonosokhoz, hogy 1989. április 30-án 8 órára gépjárművével
vonuljon ki az M3-as autópálya Budapest Shell kúttól a bagi
elágazásig terjedő szakaszának mindkét oldalára és fél 9-ig a leálló
sávban megállással tiltakozzon.

    A demonstrációt a gödöllői városi rendőrkapitány engedélyezte.



    A KISZ Szervezetek Pest megyei Szövetségének Egyeztető Tanácsa
ezúton tiltakozik az autópálya-használat díj bevezetése ellen. A
Pest megyében, főleg az aglomerációban élő lakosság (kb. 170-180
ezer fő) nap mint nap ingázik Budapestre.

    A pályadíj bevezetése mellett, részben annak következményeként
az utazási költségek emelkednek, amely újból hátrányosan érinti a
nap mint nap utazók, fővárosban dolgozókat.

    A régebbi, rossz minőségű utakra terelődik a forgalom, ennek
káros következményei a következők: tovább nő az üzemanyag
felhasználás, az utak zsúfoltsága, a levegő szennyezettsége, a
zajártalom, a balesetveszély, különösen az utak mellett lévő iskolák
körzetében.

    A Pest megyében élők kulturálódási, szórakozási lehetőségeit is
jórészt a főváros biztosította, úgy tűnik, most már az eddiginél is
többet kell fizetniük érte.

    A felsorolt néhány példa is elegendő ok arra, hogy kérjük a
kormányt, vizsgálja felül és vonja vissza döntését. (folyt. köv.)


1989. április 14., péntek 15:01


Vissza »


Tiltakozások az autópálya-használati díj bevezetése ellen (2. rész) (OS)

Az Építők Szakszervezete titkársága az alapszervezetektől
érkezett, a meg nem értést kifejező és egyben elkeseredett hangú
vélemények alapján felháborodását fejezi ki a kormány sorozatos, az
életszínvonalat negatívan befolyásoló intézkedései miatt.

    Ezek további súlyos terheket jelentenek a már jelenleg is nehéz
életkörülmények között élő lakosság, szervezett dolgozóink túlnyomó
többsége számára. A nem kellően átgondolt, elhamarkodott
intézkedések súlyosak azért is, mert tovább élezik a társadalmi
feszültséget, elmélyítik a kormány és a lakosság között már
veszélyessé váló bizalmi válságot, ugyanakkor nem segítik elő a
gazdaság stabilizálását és tovább gerjesztik az inflációt. Az adott
magyarázatok pedig elfogadhatatlanok és nem őszinték


    Tagságunk átérzi hazánk gazdasági nehézségeit, áldozatot is
hajlandó vállalni a gondok megoldása érdekében, de nem tűri, hogy
minden terhet az ország lakosságára hárítsanak, tetézve a
felelőtlen, meggondolatlan pénzügyi intézkedésekkel.

    A kormánytól elvárjuk, hogy vonja le a szükséges intézkedéseket
és a személyi konzekvenciákat.

    Igényeljük, hogy a kormány - még a kényszerűen szükséges
intézkedések esetén is - megalapozott és felelősségteljes lépéseket
tegyen.

    A SZOT elnökségétől elvárjuk, hogy a kialakult helyzetnek
megfelelően határozottan lépjen fel annak érdekében, hogy a korábban
elhatározott életszínvonalpolitikai célkitűzések megvalósuljanak.

    A folytatandó tárgyalások alapjául nem tartjuk elfogadhatónak a
kormány azon javaslatát, hogy csak egyes rétegek gondjait kívánja
enyhíteni. (OS)


1989. április 14., péntek 17:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Tiltakozások az autópálya-használati díj bevezetése ellen (2. rész) (OS)

Gárdony Város Tanácsa és az MSZMP Gárdonyi Városi Szervezetének
testülete állásfoglalása szerint az autópálya-használati díj
bevezetése katasztrofálisan érintené a tó melletti települések
környezetvédelmét, s súlyos közlekedési balesetek forrása lehet. A
Velencei-tóparti településeket mintegy 20 kilométernyi hosszan
átszelő 70-es balatoni út - amelyre az autópálya-használati díj
bevezetését követően átterelődne a forgalom nagyobbik része - már
most is rendkívül zsúfolt, nagy az átkelő gyalogosforgalma, s nincs
kiépítve a jelzőlámpa rendszere sem. A gárdonyiak éppen ezért kérik
a döntés megváltoztatását.

    A Független Kisgazdapárt budapesti IV. és XV. kerületi
szervezetei követelik, hogy az autópálya-használati díjat csak akkor
vezessék be, amikor a gépkocsik üzemanyagtarifáját csökkentik, mert
az áremelést az úthálózat fejlesztésével indokolták, de a
többletbevételt nem erre költötték az illetékesek. Ugyanakkor súlyos
milliókat fordítanak olyan beruházásra, amelynek befejezése egyelőre
kétséges. Az elhibázott gazdasági döntések következményeit
többszörösen fizettetik meg velünk, állampolgárokkal. De meddig?

    A Fiatal Demokraták Szövetsége tatabányai csoportjának
felhívása: az autópálya-használati díj tervezett bevezetése elleni
tiltakozásul a gépkocsivezetők május 1-jétől ne használják az
autópályákat
Ezzel a gesztussal tiltakozzunk az ellen a kapkodó
kormányzati munka ellen, amely az elmúlt negyven év számláját a
lakossággal akarja megfizettetni. Bojkottal kényszerítsük
meghátrálásra a kormányt
Ne hagyjuk magunkat baromfiak módjára
megkopasztani


    A Magyar Demokrata Fórum Gödöllői Szervezetének közleménye:
Felhívunk minden érintett állampolgárt egy közös tiltakozó akcióra
az autópálya-használati díj bevezetése ellen. Április 22-én,
szombaton 12 órakor a Pénzügyminisztérium épülete előtt autós,
gyalogos tömegdemonstrációval adjunk hangot ellenvéleményünknek.
Kérjük a velünk egyetértő adófizető állampolgárokat, hogy erre az
időpontra a József Nádor teret gépkocsin közelítsék meg. Mivel az
autópálya-használati díj bevezetésének egyik indoka, hogy az utak
építéséhez anyagi fedezetet biztosítson - a költségvetés hiányát
kisebbítendő -, április 22-én 9 órától 10 és 20 filléreseket
gyűjtünk a József Nádor téren. A tiltakozók nevében 12 óra után
petíciónkat és az összegyűlt aprópénzt átadjuk a minisztérium
illetékeseinek. Az akciót a Budapesti Rendőr-főkapitányságon
bejelentettük. (OS)


1989. április 14., péntek 19:29


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD