Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (2. rész)

A Metrober főosztályvezetője, Gábor Péter elmondta: a
Szovjetunióval érvényben lévő államközi szerződésben már lekötött
szerelvények vásárlásától a Metrober csak akkor tekinthetett volna
el, ha a magyar metrókocsik próbafutása időben befejeződik és
lezárul. Ez viszont 1987-ben éppen hogy csak megkezdődött
A
fejlesztés elhúzódása elsősorban a két Ganz-gyár akkori
csődhelyzetével magyarázható. Ráadásul a szovjet importról hozott
döntés után a próbafutások üteme is érthetően lelassult, hiszen a
kialakult helyzetben egyik cégnek sem érte meg, hogy akár egy
fillért is fordítson a további munkálatokra.

    Bereczky Géza, a Ganz Vasúti Járműgyár Rt. vállalkozási
főmérnöke némileg másképpen értékeli a kialakult helyzetet: szerinte
is a fejlesztés késett, de ehhez a Ganz pénzügyi nehézségei mellett
az is hozzájárult, hogy a megrendelő Metrober, a tervezés megkezdése
után sorozatosan különböző változtatásokat, kiegészítéseket kért,
amelyek jelentősen lassították a munkát. Végül is megszületett egy
európai színvonalú metró, amely azonban a nagy mértékű
importanyag-felhasználás miatt drága lett a Metrobernek. Végül is az
akkori szovjet metró és a Ganz árainak összehasonlítása alapján
döntött a Metrober a szovjet kocsik behozatala mellett. A Ganz gyár
most kissé becsapva érzi magát - mondotta a főmérnök -, hiszen
óriási tervezési költséggel kifejlesztett egy korszerű terméket, a
bizonytalan gazdasági helyzetben azonban a kormány, a Metrober s a
BKV egyaránt cserbenhagyta a Ganz vállalatot. Figyelembe véve azt -
tette hozzá -, hogy a Ganz évi 200-250 kocsit tud előállítani, a BKV
és a Metrober attól való félelme, hogy a Ganz nem képes időben
legyártani a szükséges mennyiséget, teljesen alaptalan. Olyan
helyzet állt elő, amelyben kiszolgáltatottá vált az eladó, hiszen az
érdekek már csak azért sem lehettek azonosak, mert nem a megrendelő
a termék felhasználója és üzembentartója. (folyt.köv.)


1989. december 27., szerda 20:06


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD