Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

Csőd szélén a BKV (2. rész)

A BKV vezérigazgatója szükségesnek tartotta, hogy a kormány
mielőbb alakítsa ki a fővárosi tömegközlekedés fejlesztésére
vonatkozó hosszabb távú elképzeléseit.

    Egy másik kérdésre válaszolva Zahumenszky József hangsúlyozta,
hogy a kétségtelenül súlyos feszültségek ellenére a BKV munkatársai
lelkiismeretesen dolgoznak. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is,
hogy a járművezetők nehéz, idegőrlő körülmények között végzik
munkájukat. A sűrű forgalom miatt megnőtt a baleseti veszély is. A
vállalat vezetése, érzékelve a dolgozók problémáit, az elmúlt
hetekben kialakult sztrájkhangulatot, elhatározta, hogy a fizikai
dolgozóknál januártól 10 százalékos, majd a gazdálkodási
lehetőségektől függően néhány hónap múlva újabb 10 százalékos
bérfejlesztést hajt végre.

    A BKV létszámhelyzetéről a vezérigazgató elmondta, hogy
folyamatosan ésszerűsítik a vállalat munkaerőgazdálkodását.
Megállapította ugyanakkor, hogy racionálisabb gazdasági működést
lehetne megvalósítani akkor, ha a pénzügyi kormányzat engedne végre
a vállalatok nyomásának, és egységessé tenné a bérre, a fenntartásra
és a beruházásra fordítható vállalati pénzeket.

    Végezetül a jegy nélkül közlekedőkre vonatkozó kérdésre
válaszolva elmondta, hogy tapasztalatai szerint a bliccelők 25
százalékától nem lehet behajtani a díjat, s mintegy 35 százalékának
a jövedelme 4-5 ezer forint körüli. A bevételeket azért is fontosnak
tartotta, mivel az állam ma minden jegy-forinthoz hozzátesz további
3-3,5 forintot. (MTI)


1989. december 5., kedd 21:47


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD