|
|
|
|
Folytatta munkáját az Országgyűlés rendkívüli ülésszaka (7.rész)
|
Varsányi András (MDF) a főváros kétszintű önkormányzati rendszerének koncepciójáról szólva hangsúlyozta, hogy a kerületek önállóságának garanciája lesz, ha rendelkeznek a városi önkormányzatokat megillető jogokkal. Ugyancsak fontos - mutatott rá -, hogy az egyes kerületek részönkormányzatokat is létrehozhatnak, hiszen ezzel a helyi ügyek intézése közelebb kerülhet a lakossághoz. Tarnóczky Attila (MDF) az önkormányzati törvény elfogadása melletti érvként említette meg, hogy a jól működő Parlamentet az erős önkormányzatok teremthetik meg. Kiemelte a törvénytervezetnek a központi állami szervek önkormányzatokkal kapcsolatos feladat- és hatáskörét rögzítő fejezetét, amely - mint mondta - garanciális alap arra, hogy a lehető legkevesebb helyi döntés függjön külső elemektől. Takács Péter (MDF) pedig arra hívta fel mind a tervezetet beterjesztő kormány, mind a képviselők figyelmét, hogy a törvény elfogadásában a jogelméleten és a társadalom bölcseletein kívül legyenek tekintettel az ország településhálózati, valamint gazdasági sajátosságaira. Gáspár Miklós (KDNP) szerint a törvényjavaslat nemes folytatása a magyar önkormányzati hagyományoknak. Az önkormányzatokra vonatkozó választási elv, gazdasági önállóság, továbbá az őket megillető széles körű jogszabály-alkotási jog e tradició felélesztését jelenti. A kereszténydemokrata képviselő visszautasította az ellenzék paternalista elemeket hangoztató vádjait, mondván, hogy a törvény, akkor lenne paternalista, ha uralkodó hozná, s nem egy szabadon megválasztott Parlament döntene arról. Ugyancsak a történelmi tradiciók fenntartására hivatkozva tartotta helyesnek a megyei önkormányzatok rendszerét. Másrészt azzal érvelt a megyei önkormányzatok szükségessége mellett, hogy nincs a világon olyan ország, ahol ne lenne köztes önkormányzati szint.
Horváth Aladár (SZDSZ) visszautasította azokat a megállapításokat, miszerint a szabaddemokraták nem tanúsítanak konstruktívitást az önkormányzati törvényjavaslat megítélésében. Inkább elismerést érdemel az, hogy az SZDSZ a kormány által hónapokig tárgyalt törvényjavaslat mellé 3 héten belül egy alternatív javaslatot dolgozott ki - mondta. A képviselő szerint a törvényben mindenképpen érzékeltetni kell majd a határozott különbséget az önkormányzati és a helyi államigazgatási feladatok között, s ugyanígy fel kell oldani a bizonytalanságot a szervezeti és a személyi funkciók elhatárolásánál. Különösképpen kifogásolta, hogy a törvényjavaslat gyengíti az önkormányzatok legfontosabb szakmai tisztségviselője, a jegyző pozicióját. (folyt.köv)
1990. július 9., hétfő 19:18
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|