|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Országos Választási Iroda felhívása
"Az
Országgyűlés 1990. július 29-ére, vasárnapra népszavazást rendelt el
az alábbi kérdésben:
,,Kívánja-e Ön, hogy a köztársasági elnököt közvetlen módon
válasszák meg?,,
(Igenlő válasszal elutasítja, nemleges válasszal megerősíti..."
Amerika Hangja, Esti híradó:
Magyar sajtószabadság
"Csurka István
nyilatkozik a Népszabadságban, a sajtóprivatizációs bizottság elnöke
a 168 órában - abban a rádiós hetilapban, amelyről Csurka egyébként
kijelentette, hogy több interjút újságíróinak nem ad, mert
elfogultnak tartja. A televízió heti politikai összefoglalójában az
MDF-hez közel álló főszerkesztő hevesen kikel az újságírók
függetlensége és szabadsága ellen, mivel ez - ahogy ő mondja: "nem
létezik". "
|
|
|
|
|
|
|
Árletörésre készül az EduScho
|
1990. július 10., kedd - Az eredetileg tervezett egy év
helyett két hónap alatt kívánja kialakítani száz boltból álló
budapesti üzlethálózatát az EduScho magyar-osztrák kávéfeldolgozó,
-forgalmazó vállalkozás. A cég e boltok révén kívánja biztosítani,
hogy a fogyasztók reális áron juthassanak hozzá termékeikhez. Eddigi
rövid működésük alatt ugyanis azt tapasztalták, hogy a magyar
kereskedők egy része, kihasználva a vegyesvállalat kávéinak nyugati
minőségét és megjelenését, az általánosan elfogadottnál jóval
nagyobb, a cég vezetői szerint már tiszteségtelenül nagy hasznot
fölöz le. Tudomásuk van arról, hogy készítményeikért egyes
üzletekben csaknem kétszer annyit kérnek, mint amennyiért a cég
forgalomba hozatalukat javasolta, s mint amennyinek megfelelő
termelői áron szállít. Igaz, a kávé nálunk szabadáras termék, ám a
vegyesvállalat nem kíván belenyugodni egyes kereskedők árfelhajtó
tevékenységébe. Üzletpolitikájuk ugyanis az, hogy a jó minőséggel és
az elfogadható árral minél szélesebb vásárlóközönséget hódítsanak
meg.
Néhány budapesti bolttal és magánkereskedővel már szerződést kötöttek arra, hogy azok a hazai kávéfélék közül kizárólag csak EduScho termékeket forgalmaznak, s azt is csak a cég által ajánlott fogyasztói áron. Ennek fejében engedélyezik az üzletnek a márkanév használatát, s gondoskodnak a bolthelyiség megfelelő kialakításáról. Az EduScho márkabolt-hálózatához csatlakozott már a Délker-shop is fővárosi és vidéki üzleteivel.
A cég vezetői úgy vélik, ha sikerül bolthálózatukat létrehozni, akkor valóra válthatják azt az elképzelésüket is, hogy a magyarországi kávépiacból 20 százalékkal részesedjenek. A folyamatos piaci jelenlét biztosítása érdekében egyébként a későbbiekben tevékenységük továbbfejlesztését is tervezik; Magyarországon kívánnak pörkölőüzemet létesíteni, mert a nyerskávét jelenleg még Ausztriában pörkölik. (MTI)
1990. július 9., hétfő 21:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|