|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP Pest Megyei Intéző Bizottságának állásfoglalása
"... megérti a
kormány kényszerhelyzetben hozott intézkedéseit, de
elfogadhatatlannak tartja, hogy az áremelkedések terheit csak a
kisemberek, a munkások, a parasztok viseljék."
SZER, Világhíradó:
A hazai ingyenkonyháról
"Tisztázni kellene, hogy kik járulhatnak a közös lábashoz, miféle
igazolványt vigyenek magukkal, mert az éhezésnek nincs kora, neme.
Nincs szándékunkban ünneprontónak lenni, mégkevésbé akarunk a kákán
is csomót keresni - de vajon hol tölthetik meg legalább naponta
egyszer meleg étellel a gyomrukat a munkát hiába kereső fiatalok
tízezrei, azok akik most kerültek ki az iskolák padjaiból,
érettségivel, vagy szakmunkás bizonyítvánnyal a zsebükben?"
|
|
|
|
|
|
|
Az idén elkészül az M0-ás körgyűrű első szakasza
|
1990. január 3., szerda - Az idén átadják az M0-ás budapesti
autópálya körgyűrű első 15 kilométeres szakaszát. Az építkezésen
jelenleg téli szünet van, ám ez nem jelent tétlenséget, a tavaszi
indulásra készülve a géppark nagyjavítását, felújítását végzik. A
Csepel-szigeten néhány hete átadott üzemmérnökségi telep épületeiben
megkezdődött a próbaüzem, erről a bázisról biztosítják majd az
autópálya zökkenőmentes forgalmának feltételeit - a téli sózást, a
technikai berendezések működését stb. Megkezdődött a személyzet
kiképzése, a gépészek, karbantartók felvétele.
A generálkivitelező Aszfaltútépítő Vállalat tájékoztatása szerint az M1-est az M5-ös úttal összekötő félkörgyűrű budai oldalán a téli szünetig befejezték a földmunkákat az építők, tavasszal itt az alapstabilizációs réteg kialakításával indul majd újból a munka. Az út a hárosi Duna-hídon vezet tovább, ahol most sem pihennek a szerelők, hamarosan hozzálátnak, hogy speciális hidraulikák segítségével a jelenleg ,,máglyán,, álló hídszerkezetet végleges helyére, a pillérek saruira eresszék. A soroksári Duna-ág felett ívelő négysávos autópályahídon viszont akár már meg is indulhatna a forgalom, itt már a terhelési próbákon is túl vannak, s csupán a csatlakozó részek földmunkái várnak még befejezésre. Ugyancsak a tavaszi, nyári hónapok feladata, hogy az M5-ösbe torkolló, még el nem készült útszakaszon a több rétegből álló burkolatot kialakítsák. A tervek szerint októberben megindulhatnak a járművek az M0-ás úton, ami a Dunántúl és az Alföld közötti közlekedést egyszerűsíti, s egyúttal a budapesti tranzitforgalmat is csökkenti majd. (MTI)
1990. január 2., kedd 19:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|