|
|
|
|
A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sánd (OS)
|
A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sándor környezetvédelmi miniszterhez, Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszterhez (1. rész)
1990. június 28., csütörtök - A Magyarországi Zöld Párt Elnöksége súlyosnak tartja a levegő szennyezettsége által okozott problémákat: az erdők pusztulását, a termőföld károsodását, folyóvizeink, tavaink veszélyeztetését, épületeink romlását, az emberi egészség és épség veszélyeztetését, de különösen gyermekeink felnövő értelmének, kiteljesedő életének épségét és egészséges fejlődésének kockáztatását. A helyzet megváltoztatása érdekében hosszú és középtávú programokra van szükség, de amiben lehet, azonnal tenni kell.
A levegő szennyezettségét forrás szerint két csoportra lehet osztani: az ipari és a közlekedési szennyezésre.
Az ipari szennyezés okai jól ismertek, csökkentésükre is többféle lehetőség van, azonban az is ismert, hogy ezek a beruházások nagyon költségesek. Ennek ellenére szorgalmazzuk a szennyezés-kibocsátás mérséklését célzó környezetvédelmi beruházások megvalósítását.
A közlekedési szennyezés megoldása is pénzigényes, azonban ez az igény nagyságrendekkel kisebb, mint az ipar esetében, ennek ellenére számottevő javulás éréhető el, ezért elsőként ezzel kapcsolatban fejtjük ki álláspontunkat, és kérjük Miniszter Úr támogatását és pozitív döntését.
A közlekedési szennyezés csökkentése két úton valósítható meg: a forgalom csökkentésével és a forgalomban szereplő eszközök szennyezésének csökkentésével. Pártolunk minden olyan megoldást, amely a forgalom lecsendesítésével, a gépjármű-forgalom helyett a tömegközlekedés preferálásával hozzájárul a különösen szennyezett nagyvárosok gondjainak mérsékléséhez. Pártoljuk ezért a MÁV, a VOLÁN vállalatok támogatását, és a nagyvárosi tömegközlekedés támogatását úgy, hogy a kényszerű jegyár-emelés helyett alacsony tarifák tegyék vonzóvá a tömegközlekedést.
A személygépjármű-forgalmat még fentebb vázolt pozitív döntések esetén sem lehet lényegesen visszaszorítani. A korszerűbb, kisebb fogyasztású, katalizátoros motorok elterjedésének elősegítését fontosnak tartjuk, de általánossá csak középtávon válhat. Ezért különösen fontosnak tartjuk Bristyán Barna Úr találmányát, a kipufogócsőre házilag, átalakítás nélkül felszerelhető kipufogógáz-szűrőt, amely a legveszélyesebb szennyezőanyagok - így a rákkeltők - háromnegyedét visszatartja mind a személy-, a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében is, így azok nem kerülnek a levegőbe. A BKV-nál elkezdődött kísérletek bíztatóak. (folyt.köv.)
1990. június 28., csütörtök 18:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sánd (OS)
|
A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sándor környezetvédelmi miniszterhez, Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszterhez (2. rész)
A szűrő felszerelése 620 forintba kerül. Javasoljuk a kormánynak, hogy tegye kötelezővé a szűrő használatát úgy, hogy az egyszeri felszerelés költségét a költségvetés vállalja át. A szűrőbetét cseréje 130 forintba kerül, erre átlagos gépkocsihasználat esetén kétütemű motornál 4, négyüteműnél két esetben van szükség évente. A szűrőbetét cseréjénél javasoljuk a betét begyűjtését. A betétekben felhalmozódott ólom újrafeldolgozására, az egyéb szennyezőanyagok veszélytelenítésére megoldási javaslatot dolgozunk ki.
Tekintettel arra, hogy a szűrő gyártási kapacitása jelenleg 50 ezer db/hó, amely duplájára növelhető, ha csak ebben az évben az ütemben kerülne felszerelésre a szűrő, akkor is 2-4 éven belül minden személygépkocsira szűrő kerülhetne. Úgy ítéljük meg, hogy ez a jelenlegi költségvetési helyzetben is megoldható pénzügyileg, ugyanakkor jelentős környezetjavulás várható mind az objektív, mérhető paraméterekben, mind az emberek környezeti közérzetében.
Nagy István Székely Gábor elnökségi tag elnökségi tag
(OS)
1990. június 28., csütörtök 18:38
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|