Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 04.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A KDNP elnökségének és parlamenti frakciójának nyilatkozata

"Az ország súlyos erkölcsi válságban is van. Ebben a helyzetben különösképpen szükséges, de egyben kívánatos is, hogy az egyházak szabadon fejthessék ki tevékenységüket az egész nemzet javára."
SZER, Magyar híradó:

Az MSZMP mindenkit csókoltat

"Az MSZMP mindenkit csókoltat - az én olvasatomban ezt jelenti az az állásfoglalás, amelyet a dicsősége vesztett "munkáspárt" még mindig szocialista - nota bene: nevében magyar is -, szóval ez a párt, ennek is a tatabányai szervezete küldött tegnap, az akkor még sztrájkoló márkushegyi bányászoknak. Bányásztestvérek - így kezdődik a levél, majd rögtön együttérzéséről biztosítja a sztrájkolókat."

A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sánd (OS)


A Magyarországi Zöld Párt nyílt levele Keresztes K. Sándor
környezetvédelmi miniszterhez, Siklós Csaba közlekedési és
hírközlési miniszterhez (1. rész)

    1990. június 28., csütörtök - A Magyarországi Zöld Párt
Elnöksége súlyosnak tartja a levegő szennyezettsége által okozott
problémákat: az erdők pusztulását, a termőföld károsodását,
folyóvizeink, tavaink veszélyeztetését, épületeink romlását, az
emberi egészség és épség veszélyeztetését, de különösen gyermekeink
felnövő értelmének, kiteljesedő életének épségét és egészséges
fejlődésének kockáztatását. A helyzet megváltoztatása érdekében
hosszú és középtávú programokra van szükség, de amiben lehet,
azonnal tenni kell.

    A levegő szennyezettségét forrás szerint két csoportra lehet
osztani: az ipari és a közlekedési szennyezésre.

    Az ipari szennyezés okai jól ismertek, csökkentésükre is
többféle lehetőség van, azonban az is ismert, hogy ezek a
beruházások nagyon költségesek. Ennek ellenére szorgalmazzuk a
szennyezés-kibocsátás mérséklését célzó környezetvédelmi beruházások
megvalósítását.

    A közlekedési szennyezés megoldása is pénzigényes, azonban ez az
igény nagyságrendekkel kisebb, mint az ipar esetében, ennek ellenére
számottevő javulás éréhető el, ezért elsőként ezzel kapcsolatban
fejtjük ki álláspontunkat, és kérjük Miniszter Úr támogatását és
pozitív döntését.

    A közlekedési szennyezés csökkentése két úton valósítható meg: a
forgalom csökkentésével és a forgalomban szereplő eszközök
szennyezésének csökkentésével. Pártolunk minden olyan megoldást,
amely a forgalom lecsendesítésével, a gépjármű-forgalom helyett a
tömegközlekedés preferálásával hozzájárul a különösen szennyezett
nagyvárosok gondjainak mérsékléséhez. Pártoljuk ezért a MÁV, a VOLÁN
vállalatok támogatását, és a nagyvárosi tömegközlekedés támogatását
úgy, hogy a kényszerű jegyár-emelés helyett alacsony tarifák tegyék
vonzóvá a tömegközlekedést.

    A személygépjármű-forgalmat még fentebb vázolt pozitív döntések
esetén sem lehet lényegesen visszaszorítani. A korszerűbb, kisebb
fogyasztású, katalizátoros motorok elterjedésének elősegítését
fontosnak tartjuk, de általánossá csak középtávon válhat. Ezért
különösen fontosnak tartjuk Bristyán Barna Úr találmányát, a
kipufogócsőre házilag, átalakítás nélkül felszerelhető
kipufogógáz-szűrőt, amely a legveszélyesebb szennyezőanyagok - így a
rákkeltők - háromnegyedét visszatartja mind a személy-, a
tehergépjárművek és az autóbuszok esetében is, így azok nem kerülnek
a levegőbe. A BKV-nál elkezdődött kísérletek bíztatóak. (folyt.köv.)



1990. június 28., csütörtök 18:36


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD