|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Magyar Néppárt szombati országos gyűlése nem legitim módon
lett összehíva, a manipulációk nem tették lehetővé, hogy bármiféle
változtatásban bízva az országos gyűlésen részt vegyünk. Az ott
résztvevő 127 fő az országos gyűlés megválasztott küldötteinek csak
54 százaléka, ez a párt alapszabálya értelmében döntésképtelen. Így
az ott elfogadott határozatok eleve érvénytelenek, az ott
megválasztott vezetés sem legitim."
SZER, Világhíradó:
Új elvárásokkal szerveződik a Magyarok Világszövetsége
"A XX. század nagy történelmi viharai minden harmadik magyart
elsodorták hazájából, s noha javarészük a szülőföldjén maradt, mégis
idegen állam polgára lett. Így érthető, hogy 1938-ban majd kereken
30 évvel később 1968-ban meg, illetve újjászervezeték a
magyar-magyar kapcsolatokkal foglalkozó szövetséget, ám a célok,
módszerek között összehasonlíthatatlan volt, és maradt mind máig a
különbség.
"
|
|
|
|
|
|
|
Schwantz őrzi remek formáját (1. rész)
|
Mészáros István, az MTI munkatársa jelenti Assenből:
1990. június 30. szombat (MTI) - Az asseni egyhetes gyorsasági motoros hét csúcspontját a szombati négy világbajnoki futam jelentette. Az 50 ezer lakosú hollandiai kisvárosba már előző nap tömött sorokban érkeztek az autóbuszok, a személygépkocsik, no meg a legkülönfélébb motorcsodák, amelyeket a helybeliek és a környező helyiségek lakói nagy csodálattal szemrevételeztek. Maga a frizföldi város, amelynek legfőbb nevezetessége, ez a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő motoros viadal, felbolydult méhkashoz hasonlított. Pénteken késő délutántól tízezrek lepték el a hangulatos Assen utcáit, ahol a boltosok egymással versengve enni- és innivalót kínáltak a vendégeknek, zenekarok szórakoztatták a motoros barátokat, a mutatványosok pedig csalogatták a játszani, szórakozni, kikapcsolódni vágyókat. A nagy népünnepély közepette egyszerűen nem lehetett nem tudomást szerezni a 60. Speedweekről, amelynek előzményei 1925-ig nyúlnak vissza.
Ezek után már senkit sem lepett meg - azokat a magyar újságírókat sem, akik a szeptember 2-ai gyorsasági motoros Magyar Nagydíjat rendező Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat jóvoltából jutottak ki a versenyre -, hogy a világbajnoki küzdelmekre mintegy 150 ezer néző előtt került sor.
Négy földrész 19 országának 130 versenyzője az idei 8. vb-futam keretében mérte össze erejét, s a mezőny útja Belgiumon, Franciaországon, Nagy-Britannián, Svédországon és Csehszlovákián vezet Magyarországra a Hungaroringre, ahol szeptember 2-án az évad utolsó előtti 14. erőpróbáját bonyolítják le. A versenyzők, valamint a menedzserek képviselőinek és a nemzetközi szövetség vezetőinek részvételével megrendezett egyeztető tárgyalás után immár biztosra vehető, hogy a nagy, az egyesek által emlegetett bojkottból semmi sem lesz, feltéve, ha a magyarok a következő pályainspekcióig a szükséges munkálatokat elvégzik a mogyoródi ringen.
S valamit a vb-futamokról is. A 125 kcm-esek között nagy meglepetésre igen magabiztosan utasította maga mögé az ellenfeleket az olasz Doriano Romboni (21), aki eddig csak egy GP-győzelmet aratott, s Assen előtt a hatodik helyen állt a pontversenyben. Az első három kilométert leszámítva végig vezetve nyert, győzelme nem forgott veszélyben, annál nagyobb csata zajlott a második helyért. Hosszú időn keresztül a hazaiak egyik kedvencének, a legjobb edzésidőt elérő holland Hans Spaannak állt a zászló, de három körrel a befejezés előtt műszaki hiba miatt kiállásra kényszerült. (folyt.köv.)
1990. június 30., szombat 17:21
|
Vissza »
|
|
Schwantz őrzi remek formáját (2. rész)
|
Az úgynevezett ,,király kategóriában,,, a félliteresek mezőnyében a papirformának megfelelő eredmény született, az amerikai Kevin Schwantz (26) szerezte meg az első helyezettnek járó 20 pontot. Úgy tűnik, a texasi legény igencsak belelendült, hiszen az utolsó négy viadalon a lehetséges nyolcvanból 77 pontot gyűjtött, de az összesítésben - tekintélyes előnnyel - még mindig honfitársa, Wayne Rainey vezet. Egyébként most is sokáig Rainey haladt az élen, a nem túl sikeresen rajtoló Schwantz pedig csak elszántan üldözte, de a 11. körben szerepet cseréltek, s aztán a befutóig már nem is változott a helyzet.
A ,,császár kategóriává,, előlépett 250 kcm-es géposztályban ezúttal a várakozásnak megfelelően alakultak az események: a mezőny kiegyensúlyozottságának köszönhetően gyakran cserélődtek az éllovasok, s az sem számított ritkaságnak, hogy egy körön belül hárman is átvették a vezető poziciót. A hajrá az amerikai John Kocinskinek (22) sikerült a legjobban, s nem egészen egy másodperces előnnyel érkezett a célba. Most már a hazai szurkolók is örülhettek, mert a holland Wilco Zeelenberg - ő tavaly még csak EB-futamot nyert Assenben - dobogós helyen, a harmadikon, végzett.
A zárószám az oldalkocsisok erőpróbája egy francia, brit kettős sikerével zárult. A második körtől végig vezető Alain Michel (37), Simon Birchall (32) duó az idén harmadik sikerét aratta, méghozzá úgy, hogy megismételte a legutóbbi, a jugoszláviai fordulóban elért győzelmét - ez rajtuk kívül senki másnak nem sikerült. Meglepetés, hogy a vb-pontversenyben biztosan vezető brit Webster, Simmons kettős műszaki hiba miatt már a negyedik körben kiállásra kényszerült, de ennek ellenére továbbra is őrzi első helyét.
Világbajnoki futamok a 6049 m-es asseni ringen:
125 kcm, 18 kör, 108.882 km: 1. Doriano Romboni (olasz, Honda) 42:25.595 perc - 153.982 km/ó átlagsebesség 2. Bruno Casanova (olasz, Honda) 42:36.728 3. Adi Stadler (nyugatnémet, JJ Cobas Rotax) 42:36.986
A vb-pontverseny állása hét futam után: 1. Stefan Prein (nyugatnémet, Honda) 90 pont 2. Loris Capirossi (olasz, Honda) 83 3. Jorge Martinez (spanyol, JJ Cobas Rotax) 71
500 kcm, 22 kör, 133.078 km: 1. Kevin Schwantz (amerikai, Suzuki) 45:39.074 perc - 174.906 km/ó - átlagsebesség 2. Wayne Rainey (amerikai, Yamaha) 45:39.710 3. Eddie Lawson (amerikai, Yamaha) 46:04.524 (folyt.köv)
1990. június 30., szombat 17:24
|
Vissza »
|
|
Schwantz őrzi remek formáját (3. rész)
|
A vb-pontverseny állása nyolc futam után: 1. Wayne Rainey 148 pont 2. Kevin Schwantz 124 3. Michael Doohan (ausztrál, Honda) 86
250 kcm, 20 kör, 120.980 km: 1. John Kocinski (amerikai, Yamaha) 43:35.983 perc - 166.487 km/ó - átlagsebesség 2. Carlos Cardus (spanyol, Honda) 43:36.959 3. Wilco Zeelenberg (holland, Honda) 43:41.596
A vb-pontverseny állása nyolc futam után: 1. John Kocinski 129 pont 2. Carlos Cardus 107 3. Wilco Zeelenberg és Luca Cadalora (olasz, Yamaha) 93-93
oldalkocsik, 18 kör, 108.882 km: 1. Alain Michel, Simon Birchall (francia, brit - LCR Krauser Elf) 40:23.138 perc - 161.763 km/ó átlagsebesség 2. Rolf Biland, Kurt Waltisperg (svájci, LCR Krauser) 40:23.671 3. Egbert Streuer, Geral de Haas (holland, LCR Yamaha) 40:29.165
A vb-pontverseny állása hét futam után: 1. Steve Webster, Gavin Simmons (brit, LCR Krauser Yamaha) 106 pont 2. Michel, Birchall 94 3. Biland, Waltisperg 84
A világbajnokság következő futamát, a Belga Nagydíjat július 5. és 7. között Spa-Francorchamps-ban rendezik.+++
1990. június 30., szombat 17:27
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|