|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Munka világa:
Kisvállalkozók adómorálja
"Az APEH szerint tovább romlott az adómorál. Szerencsétlen magyar
kisiparosok és kiskereskedők, szörnyű a sorsuk. Nem íronizálok,
tényleg szörnyű. Bürokrácia, ezernyi korlátozás, bonyolult és
vérszívó adórendszerek keserítik életüket. A rendeletek a kimúlt
rendszer hagyatékai. A mai kormányra vár a feladat, hogy
vállalkozásbarát környezetet teremtsen az igazi iparűzés és igazi
kereskedelem számára.
Szerencsétlen magyar kisiparosok, kereskedők. Nem elég, hogy az
ág húzza őket, de még szegény emberek is. Szegénységét még vállalnia
is kell ország-világ előtt. Mert hogy egy minapi sajótájékoztató
kapcsán az újságok is tudósítottak a szomorú tényről. Megírták
ugyanis az országos adóhivatal számaira hivatkozva, hogy a magyar
vállalkozók bevallott átlag jövedelme alatta marad az
alkalmazottakénak.
Miközben olvassuk a híradást, a szomorúság lelkünkre telepszik;
bagóért dolgozik a magyar átlag vállalkozó. Osztunk, szorzunk, és
alig több mint 9000 forint jön ki egy hónapra."
|
|
|
|
|
|
|
Nehéz napjuk volt a közszolgálatok dolgozóinak
|
1990. október 26., péntek - Nagyon nehéz napjuk volt
pénteken az Országos Mentőszolgálat dolgozóinak. Budapesten és
vidéken a taxisok segítették a mentőkocsik áthaladását a lezárt
hidakon és útvonalakon, de e manőverek lelassították munkájukat. A
fővárosban az Erzsébet körút és a Dob utca kereszteződésében két
személygépkocsi összeütközött, és az egyik a járdán elütött négy
személyt. A baleset kövekeztében megsérült a két személygépkocsi
vezetője, továbbá egy gyermek súlyosan, kettő és az édesanyjuk pedig
könnyű sérülést szenvedett.
Az ország területén pénteken több kisebb tűzeset volt, amelyekhez általában gyorsan tudtak kivonulni a tűzoltók. A taxisok demonstrációja a tűzoltók működésével kapcsolatban csak az egyéb szállítási feladataik megoldásában okozott több-kevesebb problémát.
A Budapesti Közlekedési Vállalat vezetői és dolgozói rendkívüli erőfeszítéseket tettek a közlekedés fenntartásáért. Többnyire problémamentes volt a HÉV- és metróközlekedés, ugyanakkor súlyos zavarok voltak az autóbusz- és villamosforgalomban.
A kialakult helyzethez viszonylag gyorsan és rugalmasan alkalmazkodtak a gáz-, a csatornázási és vízművek. Külön szerveztek ügyeleteket Budán és Pesten, így minimálisra csökkentették a hidakon való átkelést.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat csak részlegesen tudott eleget tenni napi feladatának, azaz nem tudta teljes mértékben elszállítani a mintegy 10-12 ezer köbméter szemetet. Közegészségügyi és járványügyi szempontból igen veszélyes lehet a főváros mindennapi életére az ilyen mennyiségű szemét további felgyülemlése.
Valamennyi kommunális vállalat kéri a taxisokat, hogy engedjék át a hidakon a vállalatok tehergépkocsijait. (MTI)
1990. október 26., péntek 21:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|