Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › június 23.
1989  1990
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Munka világa:

Kisvállalkozók adómorálja

"Az APEH szerint tovább romlott az adómorál. Szerencsétlen magyar kisiparosok és kiskereskedők, szörnyű a sorsuk. Nem íronizálok, tényleg szörnyű. Bürokrácia, ezernyi korlátozás, bonyolult és vérszívó adórendszerek keserítik életüket. A rendeletek a kimúlt rendszer hagyatékai. A mai kormányra vár a feladat, hogy vállalkozásbarát környezetet teremtsen az igazi iparűzés és igazi kereskedelem számára. Szerencsétlen magyar kisiparosok, kereskedők. Nem elég, hogy az ág húzza őket, de még szegény emberek is. Szegénységét még vállalnia is kell ország-világ előtt. Mert hogy egy minapi sajótájékoztató kapcsán az újságok is tudósítottak a szomorú tényről. Megírták ugyanis az országos adóhivatal számaira hivatkozva, hogy a magyar vállalkozók bevallott átlag jövedelme alatta marad az alkalmazottakénak. Miközben olvassuk a híradást, a szomorúság lelkünkre telepszik; bagóért dolgozik a magyar átlag vállalkozó. Osztunk, szorzunk, és alig több mint 9000 forint jön ki egy hónapra."

Derzsi - moszkvai út

Dorogi Sándor, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1989. február 8. szerda (MTI-TUD.) - Eredményesnek és jónak nevezte moszkvai tárgyalásait Derzsi András. A magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter az MTI -nek és a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy szerdán záruló eszmecseréi számos területen, így a vasúti szállítás és az építőipari együttműködés terén előrelépést hoztak.

A szovjet közlekedési minisztériumban folytatott eszmecserék
eredményeként a magyar és a szovjet miniszter megállapodott abban,
hogy szakértői munkacsoportokat bíznak meg a záhony-csopi vasúti
átrakó körzetben támadt gondok rendezése céljából. A
miniszterhelyettesek vezette csoportok három hónap múlva teszik le
az asztalra a konkrét intézkedési tervet, amely egyebek között
szigorú bírságokat is előirányoz az átrakodást késleltető partner
számára. Mint Derzsi András elmondta: kölcsönös érdek, hogy az évi
18 millió tonnás forgalmat lebonyolító csomópont gyorsan és
hatékonyan működjön, nem csupán a két ország, hanem a jelentős
tranzit forgalom miatt harmadik országok szempontjából is. A cél,
hogy Záhony és Csop valódi kapuvá váljék a kelet-nyugati vasúti
szállításban. A magyar miniszter mindehhez hozzátette, hogy egyebek
között éppen a vasút tehermentesítése céljából Moszkvában
megbeszéléseket folytatott a hajózási együttműködés bővítéséről is.

    Az összesen 13 szovjet partnerminisztériumban folytatott
tárgyalások egyik konkrét eredménye, hogy szovjet részről támogatták
a magyar építőipar részvételét a szovjetunióbeli szállodaépítési
programban, s ennek első lépéseként magyar cégek részt vesznek egy
lvovi szálloda rekonstrukciójában. Az elképzelések szerint a
továbbiakban a magyar fél, ezirányú tapasztalatait és kapcsolatait
felhasználva - az építkezéseket finanszírozó - nyugati partnerekkel
vállalkozna szállodák építésére a Szovjetunióban.

    Hosszabb ideje húzódó tárgyalások után Derzsi András mostani
moszkvai megbeszélésein megegyezés született arról is, hogy szovjet
metróépítők még az idei év második félévében bekapcsolódnak a
budapesti metró fejlesztésébe.

    A magyar tárgyaló küldöttség a szovjet légiközlekedési
minisztériumban felvetette, hogy a szovjet fél a kölcsönösség elve
alapján tegye lehetővé a Szovjetunió felett áthaladó légifolyosók
használatát a MALÉV számára, mert a magyar légitársaság távol-keleti
járatokat kíván indítani. Szovjet részről határozott igéret tettek
arra, hogy megvizsgálják a kérést. +++


1989. február 8., szerda 07:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD