|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz nyilatkozata
"Mi, fiatal demokraták, 1990. június 27-én, szerdán 18 órára
Románia budapesti nagykövetsége elé békés tüntetésre hívunk
mindenkit. Csoportjaink szerte az országban erre az időpontra
hasonló akciókat szerveznek."
SZER, Magyar híradó:
Különleges titkosszolgálati eszközök
"- Dr. Demszky Gábortól, a parlament nemzetbiztonsági
bizottságának elnökétől kérdezem, nem tartja-e aggályosnak, hogy egy
törvénytervezet meghosszabbítani tervezi a lehallgatási ügyek
engedélyét egy hónapról három hónapos időtartamra?
- Pillanatnyilag hatályban van egy ideiglenes törvény az új
nemzetbiztonsági törvény megalkotásáig, ami igen-igen sürgető volna,
ugyanis ez az egész kérdés rendezetlen a Duna-gate ügy óta.
Ez a javaslat meglep engem, a parlamenti bizottságnak még nincs
tudomása róla. Mi ezt tárgyalni fogjuk, és én azt gondolom, hogy a
három hónapos kiterjesztés az mindenképpen indokolatlan. Ugyanakkor
a jelenlegi egy hónapos határidővel - tudom jelezték már nekünk is
többször - gondok vannak.
"
|
|
|
|
|
|
|
Újabb használt autókereskedés - egyelőre csak devizáért (1. rész)
|
1989. augusztus 14., hétfő - Újabb nyugati márkáju használt autókat kínáló kereskedés nyílik kedden Budapesten a III. kerület Zay út 24. szám alatt. A telepen a különböző használt típusokat egyelőre csak konvertibilis valutával rendelkezők vásárolhatják. Az üzletről hétfőn tartottak sajtótájékoztatót, a közelmúltban teljesen felújított hűvösvölgyi Balázs-vendéglőben.
Csákvári D. János, az NSZK-beli RF Euro-Car és a Mentor kisszövetkezet képviseletében elmondta: az elavult hazai autópark felfrissítésében bízva kezdtek közös vállalkozásba. A magyar piacot perspektívikusan is fizetőképesnek ítélik. A telep nyitókészlete 40 autó, zömében Fordok, Opelok és Nissanok, átlagáruk 7000 DM. A jelenleg kínált legidősebb gépkocsi 8 éves, a legolcsóbb egy 83-as Mazda, amely 4900 márkába kerül, a legdrágább egy Suzuki dzsipp, 13 ezer márkáért. Az autók többbsége négy évnél fiatalabb. Az együttműködő parnerek tervbe vették, hogy a későbbiekben esetleg forintért is árusítanak, addig is tárgyalásokat folytatnak magyarországi Euro-Car üzletek és áruházak nyitásáról, ahol még Lada alkatrészeket és Dacia kellékeket is kínálnának. Ilyen üzleteket terveznek Budapesten, Miskolcon, Szegeden, Nagykanizsán, Győrött és a Balaton partján. Elképzeléseik között szerepel még gépkocsi-lizing bevezetése, autórendelések felvétele a Benelux-piacra, benzinkút-bérlés és a TSZKER-rel közösen, használt gumiköpenyek újrafutózása. x x x Ki tudja hány ilyen kereskedés nyílt meg az utóbbi hónapokban hazánkban; valamennyi abban bízik, hogy a szinte katasztrofálisnak mondható hazai gépkocsiellátásban keletkezett réseket ily módon betömjék. Arra persze kevesebben gondoltak, hogy azok, akik sok tízezer márkát kívánnak költeni új gépkocsira, már többnyire beszerezték azokat (az első félévben több mint 20 ezer kocsit hoztak be turistáink nyugatról), sokan pedig legfeljebb néhány ezer márkát szánnak ilyen célra, s inkább elutaznak olyan területekre, ahol kevesebb magyar jár - például Belgiumba vagy az NSZK északi városaiba -, hogy ott olcsóbban kocsihoz jussanak. Ilyen körülmények között aligha valószínű, hogy a használt nyugati autók értékesítésére vállalkozók néhány száz járműnél többet el tudnak majd adni a magyar piacon. (folyt.köv.)
1989. augusztus 14., hétfő 15:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|