|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Román oktatásügy
|
![](../img/spacer.gif)
Bukarest, 1989. szeptember 13. szerda (MTI-TUD) - Romániában a tanév kezdete előtt országszerte megrendezték a tanügyi dolgozók tanácskozásait. Ezekről tudósítva a megyei lapok kiemelik, hogy ,,az oktató-nevelői testület tevékenységet azok az eszmék és útmutatások serkentik és irányítják, amelyeket Nicolae Ceausescu, az RKP főtitkára, államfő a központi bizottság júniusi ülésén hirdetett meg,,. Ennek alapján a pedagógusok munkájában előtérbe állítják ,,a tanulók forradalmi, hazafias szellemű nevelését, összhangban a munkára és az életre való nevelés célkitűzéseivel,,.
Az Aradon megjelenő Vörös Lobogó beszámolója szerint ,,a tanügyi dolgozók tanácskozásainak politikai légkörét meghatározta az RKP XIV. kongresszusára kibocsátott tézisek megvitatására és elsajátítására jellemző aktív szellem, azok az eszmék, amelyek Nicolae Ceausescu beszédeiből fakadóan konkrét cselekvési programot jelentenek az egész dolgozó népnek,,. Kolozs megyében a tanácskozásokon ,,egyöntetű öröm és teljes egyetértés,, jutott kifejezésre az RKP KB határozatával, hogy a XIV. pártkongresszuson Nicolae Ceausescut, ,,a lánglelkű hazafit, a jeles forradalmárt, a korszerű szocialista Románia nagy és zseniális építőjét, a nemzet hősei közül kimagasló nagy hőst,, válasszák újra a legmagasabb pártfőtitkári tisztségbe - írja az Igazság. Valamennyi tanácskozáson a résztvevők kifejezték tiszteletüket és nagyrabecsülésüket Elena Ceausescu, ,,a jeles politikus és a nemzetközi elismerésnek örvendő tudós iránt,,, akinek - a megyei lapok összegzése szerint - nagy érdemei vannak a román oktatás, tudomány és kultúra fejlesztésében. Romániában hagyományosan szeptember közepén nyitják meg a tanévet. Ebből az alkalomból szerdán Nicolae Ceausescu és Elena Ceausescu a nagy iskolavárosba, Iasiba érkezett.+++
1989. szeptember 13., szerda 19:44
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|