Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › június 15.
1989  1990
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Király Zoltán nyilatkozata a köztársasági elnökválasztásról

"...a jelenleg kibontakozó kétpárti diktátumrendszer kiépülését érzékelve még fontosabbnak tartom, hogy az állampolgárok közvetlenül választhassák meg a köztársasági elnököt. Ezért, az ennek eldöntését hivatott népszavazás kiírására aláírásokat gyűjtök..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható az OTP kamatemelések hatására?

"A kamat mindig differenciált, mert egy gazdaságon belül mindig különböző típusú és különböző szintű kamatok vannak érvényben. Van egy központi kamatláb, amely most pénteken a Nemzeti Bank által emelkedik. Ezt mindig a központi bank állapítja meg és ezért a kamatért hitelez a központi bank a többi banknak. Ha ez a kamatláb nő, akkor természetesen a többi bank is felemeli a maga kamatját, hiszen a hitel az ő számára is megdrágult. "

La Manche-alagút, brit gyorsvasút

London, 1990. június 15. péntek (AFP/Reuter/UPI) - A brit kormány bejelentette, hogy egyelőre nem kívánja megvalósítani azt a tervét, hogy 1998-ig egy gyorsvasútvonalat építsen ki London és a már épülő La Manche-alagút között.


A brit állami vasúttársaság csak arra vállalkozik, hogy
javítja a már meglévő vasúti összeköttetést a készülő alagút és
Nagy-Britannia más részei között - közölte Cecil Parkinson, brit
közlekedési miniszter. A British Rail 1 milliárd fontot költ
1993-ig erre a célra.

    A gyorsvasút megépítésének tervét csak a jelenlegi formában
adták fel és a kormány egy újabb projekt tanumányozására kérte
fel az European Rail Link konzorciumot. A miniszteri indoklás
szerint a mostani elképzelés elsősorban azért nem megfelelő, mert
jelentős brit állami kiadásokat feltételezne. A konzorcium,
amelyben a brit vasutakon kívül két magánbefektető csoport, a
Trafalgar House és a BICC vesz részt, 400 millió font állami
támogatást kért a szóban forgó szakasz megépítésére. A gyorsvasút
teljes költsége 3 milliárd font körül lenne. A brit TGV támogatói
azzal érvelnek, hogy az érintett térség Nagy-Britannia
legsűrűbben lakott területe és az amúgyis túlterhelt vonalakon a
többletforgalom lebonyolítása súlyos zavarokat idézne elő London
és környéke helyi érdekű vasúthálózatában.

    A csatorna Franciaországi oldalán már megkezdődött egy
gyorsvasút építése Párizs és a csatorna-alagút bejárata között.
+++



1990. június 15., péntek 12:52


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD