![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Állásfoglalás a debreceni repülőtérről
"...a terület egységesen, teljes egészében kerüljön át
magyar kezelésbe. Ezért szükségesnek látjuk e kérdés ujbóli
felvetését, azzal a céllal, hogy az eddig át nem adott objektumok
átadása is megtörténjen. Kérjük a Magyar Köztársaság
kormánymegbízottját, kezdeményezésünk támogatására és képviseletére.
"
SZER, Világhíradó:
Szőcs Géza:
nem provokáció, hatalmi viszály
"E pillanatban a helyzet továbbra is drámai. Azt kell mondanom,
hogy most, itteni idő szerint délután 4 órakor a bányászok még
mindig folytatják a tisztogatást. Az utca népének följelentésére,
rámutatására diákokat és diák külsejű egyéneket kiragadnak, majdnem
karvastagságú botokkal, azaz fejszenyelekkel ütlegelnek, egyszóval
tragikus az utca állapota.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
FIDESZ-csoportok nyilatkozata a Bécs-Budapest világkiállítás előkészítéséről (2. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
7. A számításoknál nem vesznek figyelembe milliárdos nagyságrendű járulékos költségeket és távlati fejlesztési kényszereket. Az úgynevezett gazdagréti helyszínhez kapcsolódó Dél-Buda-Rákospalota-Kálvin térig való kiépítésének 53 milliárd forintos költségén túl közlekedési abszurdum lenne nem folytatni a metróépítést, ami viszont újabb tízmilliárdokat venne igénybe, függetlenül a vidék infrastruktúrájának állapotától. Nem veszik figyelembe a metró mintegy 8 milliárdos éves költségvetési támogatását sem, amit az új metróvonal tovább növelne, vagy pedig újabb tarifaemelést kényszerítene ki a már meglévő vonalakon is. 8. Bizonytalan a várható érdeklődés is. Ma 15 millió látogatóról és napi 200-250 ezres csúcs-látogatottságról beszélnek. A kormány döntését megalapozó Bechtel-jelentés 10 millió vásárlátogatót prognosztizált. A közlekedésfejlesztési költségeket 170 ezer fős csúcsra számolták. 9. Semmiféle biztosíték nincs arra, hogy a ma vállalkozási formában elképzelt fejlesztéseket nem költségvetési támogatással kell majd befejezni, a tervezettnél többszörösen nagyobb költségekkel. A fejlesztésekről és tervekről ma hivatalnokok és az elmúlt évek-évtizedek hibás döntéseit szorgalmazók dönetenek, akik ténylegesen nem tartoznak felelősséggel a társadalomnak. 10. Reális, országos infrastruktúra-fejlesztési koncepció hiányában nem ítélhető meg, hogy a világkiállításhoz kapcsolódó beruházások lehetnek-e a vidék fejlődésének ösztönzői, s nem nő-e tovább az ország egyik súlyos problémáját jelentő szakadék Budapest és vidék között. Cinikusnak és szakszerűtlennek tartjuk azt a véleményt, mely szerint a vidék kulturális színvonala amúgy is alacsonyabb, mint infrastrukrutális ellátottsága, így a különbség növekedése nem jelentene feszültséget. 11. Egyre többen szorgalmazzák, hogy a világkiállításnak az egész országot át kell hatnia. Ennek azonban semmiféle programja nem készült el. Az előkészítés mai szintjén nem kötelezhetjük el magunkat a megrendezés mellett. Az ebből fakadó esetleges hátrányokért az eddigi döntéshozókat terheli a felelősség. (folyt.)
1989. március 10., péntek 13:15
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|