|
|
|
|
Pilótakaland
|
London, 1990. június 11. hétfő (AP) - Ritka bravúrral
sikerült megmenteni annak az angol pilótának az életét, aki hétezer
méter magasságban csaknem kiesett gépének kitört ablakán.
A British Airways BAC-111-ese vasárnap, vakációra induló turistákkal a fedélzetén Birminghamből indult a spanyolországi Malagába, amikor húsz percnyi út után a gépparancsnok oldalán lévő szélvédő kiesett a helyéről. A robbanásszerű légnyomásesés a főpilótát valósággal kiszippantotta üléséből.
Az egyik férfi utaskísérő szinte reflexszerűen kapta el az ablaknyíláson kizuhanó pilóta lábát, és így tartotta negyed órán keresztül, amíg a másodpilóta a gépet biztonságban letette a dél-angliai Southampton repülőterén.
A helyi kórház jelentése szerint a valószínűtlen kalandot átélt pilótát többszörös kéztöréssel, sokkos állapotban és fagyási sérülésekkel vették kezelésbe. Abban a magasságban, ahol a baleset történt, mínusz 29 Celsius fok uralkodott. A menetszél többször is a géphez csapta a magatehetetlen parancsnok felsőtestét.
Az ablakot, amelyet két nappal korábban helyeztek fel a gépre, egyébként érintetlen állapotban találták meg egy szántóföldön. A légitársaság vizsgálatot indított az esetleges szerelési hanyagság kiderítésére.+++
1990. június 11., hétfő 09:19
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|