|
|
|
|
Tarifaemelések - sajtótájékoztató (1. rész)
|
1989. január 9., hétfő - Sajtótájékoztatón ismertették hétfőn a február 1-jétől esedékes tarifaemelések tételes mértékét és az áremelések indokait a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban.
A vasúti személyszállítási díjak átlagosan 30 százalékkal emelkednek, ezen belül viszonylag kevésbé lesznek drágábbak a gyorsvonati jegyek. A távolsági autóbusz-közlekedés díjai átlagosan 10 százalékkal lesznek magasabbak, a különjáratok tarifáit 50 százalékkal emelik. A helyi tömegközlekedési jegyek árai átlagosan 62 százalékkal növekednek. Február 1-jétől Budapesten és vidéken a villamos, a troli, a metró vonaljegyek egységesen 5 forintba, az autóbuszjegyek pedig 6 forintba kerülnek. Egy villamosbérlet ára Budapesten 180 forint lesz. Ezzel a bérlettel trolin, metrón, HÉV-en és fogaskerekűn is lehet utazni. Az egy vonalra szóló autóbuszbérleteké 140, a kombinált bérleté pedig 280 forint lesz. A villamosbérletek ára vidéken 90-120 forint, a troli- és villamosbérleteké: 150, az egyvonalas autóbuszbérleté 100-120, az összvonalas autóbuszbérleté 140-180, a kombinált bérleté pedig 240 forint lesz. A tanulók és a nyugdijasok havi bérletének ára az általános bérletek árának 25 százalékát teszi ki. A lakossági telefonelőfizetési díj főállomás esetében 120 forint lesz a mostani 40-nel szemben, az ikerállomás pedig 100 forint a jelenlegi 30 helyett. Egy szabványlevelet 4 forint helyett 5 forintért, levelezőlapot, képeslapot 2 forint helyett 3 forintért lehet február 1-je után feladni. Az expressz díj 10 forintról 12-re, az ajánlási díj 6 forintról 8-ra emelkedik. A nemzetközi levélpostai szolgáltatások átlagosan 50 százalékkal nőnek. Indoklásként egyebek között elmondták, hogy a díjemelések a távolsági személyszállításban - a támogatások változatlan szintje mellett - is csak részben fedezik a begyűrűző költségnövekedést. A vasúti személyszállításnál a megemelt díjak csak a jelenlegi feltételek szinten tartását biztosíthatják. A helyi tömegközlekedési díjak emelésének egyik célja, hogy feloldják azokat az ellentmondásokat, illetve különbségeket, amelyek a díjarányokban az elmúlt években kialakultak. (folyt.köv.)
1989. január 9., hétfő 15:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tarifaemelések - sajtótájékoztató (2. rész)
|
Igy például arra törekedtek, hogy közelítsék egymáshoz a vidéki és a budapesti tarifákat, egységesítsék a tanulók és a nyugdíjasok kedvezményét. A vasúti személyszállítás támogatására 1989-ben 6 milliárd forintot fordítanak, a távolsági autóbuszközlekedésben továbbra is mintegy 1,1-1,2 milliárd forint a fogyasztói árkiegészítés. A helyi tömegközlekedésben 1988-ban a fogyasztói árkiegészítés és a tanácsok által folyósított támogatás együttes összege elérte a 12,8 milliárd forintot. Ez a támogatás 1989-ben 500 millió forinttal csökken. A postai - átlagosan 27 százalékos - díjemelések indoka, hogy a Magyar Posta csak így tudja fedezni növekvő költségeit. A tájékoztatón szóba került az is, hogy a díjrendszer megváltozásával egyidejűleg a posta lehetőséget nyújt arra, hogy az előfizető saját tulajdonában lévő távbeszélőkészüléket csatlakoztasson a postai hálózathoz. Ebben az esetben az előfizetői díjak 20 forinttal alacsonyabbak. A Mechanikai Művek képviselője elmondta: felkészültek az új helyzetre, és a postai követelményeknek megfelelő, korszerű telefonkészülékeket kínálnak a fogyasztóknak. Doros Béla, a posta elnökhelyettese arról számolt be, hogy már javában készülnek szervezetük korszerűsítésére. Az a szándék, hogy legalább két vállalattá váljon a posta, egy hagyományos postai és egy távközlési feladatok elvégzésére hivatott céggé. (MTI)
1989. január 9., hétfő 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|