|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Országgyülési képviselők nyilatkozata
"Ez a repülőtér jelenleg is alkalmas
arra, hogy területén a legnagyobb szállító repülőgépek is
leszállhassanak. Meggyőződésünk, hogy a kunmadarasi repülőtér
felújítása és tranzit létesítménnyé történő kiépítése gazdaságosabb
megoldást jelentene egy teljesen új létesítmény megvalósításánál.
Nyilatkozatunkkal felhívjuk a kormányzat figyelmét arra, hogy
majdani döntésekor mérlegelje azokat a kedvező lehetőségeket, melyek
már jelenleg is adottak e nagy jelentőségü beruházás
megvalósításához.
"
Amerika Hangja, Világhíradó:
Nyugatról hazatérő magyarok
"Enyhülést ad azonban
azok öröme, akik megérték és visszatérhettek: Varga Béla bátyám, aki
részt vehetett az új szabad magyar parlament megnyitásán, Király
Béla professzor, aki tagja lett a Nemzetgyűlésnek, Kővágó József,
Budapest volt polgármestere - beszélt a városi tanács ülésén -,
Szapári Gyuri, aki a Nemzetközi Valutaalap képviselőjeként
tartózkodik Budapesten, Lipták Béla, akivel együtt kezdtük emigráns
életünket; és szerveztük a világszövetséget. Most a magyar környezet
tisztaságáért verekszik odahaza."
|
|
|
|
|
|
|
A Parlamentben folytatódtak az államtitkári meghallgatások (1.
rész)
|
1990. június 1., péntek - Újabb közigazgatási
államtitkárjelölteket hallgatott meg az Országgyűlés gazdasági
bizottsága pénteki ülésén. Elsőként Gyurkovics Sándor kapott
lehetőséget a bemutatkozásra és tervei felvázolására. A közlekedési
és hírközlési tárca leendő közigazgatási államtitkára az ELTE Állam-
és Jogtudományi Karán szerezte meg doktorátusát 1959-ben. Azóta a
közlekedés különböző területein jogászként dolgozik.
A jelölt elmondta, hogy személyes tapasztalatai szerint az a társadalmi, erkölcsi és gazdasági válság, amely az országban tapasztalható, tükröződik a közlekedésben és a hírközlésben is.
Gyurkovics Sándor jó szakembergárdával, az eddiginél lényegesen kisebb létszámmal képzeli el az új minisztériumot, amelynek munkájára a jólszervezettség, a rend és a fegyelmezettség lesz jellemző. Úgy vélekedett: indokolt a közlekedésben is erősíteni a piaci szemléletet. A közüzemi jellegű feladatoknál, azaz elsősorban a menetrend szerint személyszállításban továbbra is megmarad bizonyos központi irányítás, illetve koordináció, ám az áruszállításban - mint már az eddigi példák is mutatják - megvannak a piacosítás lehetőségei. Az úthálózat és a hírközlés fejlesztéséhez elsősorban a privatizáció adhat lendületet - mondotta -, úgy tűnik, hogy az ilyen jellegű infrastruktúra kiépítése, illetve működtetése a jó üzletek közé tartozik, ezt jelzi az is, hogy nagyon sok a külföldi jelentkező. Egyelőre azonban még nem született döntés abban, hogy az állam szerepe és részvételi hányada mekkora legyen a vállalkozásokban.
A továbbiakban Lőrincz Györgyöt, a leendő munkaügyi államtitkárt hallgatta meg a testület. A jelölt elmondta, hogy az Állami Bér- és Munkaügyi Hivatal jogi főosztályának vezetője, s mindössze negyven éves. Elsősorban azért vállalta a megbizatást, mert már eddig is jelentős szerepet vállalt a munkajogi szabályozásban, s úgy véli, hasznos elgondolásai vannak a továbblépést illetően is. Aláhúzta: a Munkaügyi Minisztérium elveszti létalapját, ha megmarad a hagyományos gyakorlat, s azt nem váltja fel a munkavállalók és munkáltatók közötti érdekegyeztetés rendszere. Óvott attól, hogy a kormány rövid távú előnyök érdekében kihasználja e két érdekcsoport közötti nézetkülönbségeket, ebből ugyanis hosszú távon csak hátrányok származhatnak. (folyt. köv.)
1990. június 1., péntek 16:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|