|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél az Antall-kormányhoz
"Javasoljuk a kormánynak sürgősen vizsgálják felül a kitüntetések
adományozásának egész rendszerét. Töröljék el az érdemtelenül
szerzett címek és rangok biztosította privilégiumokat. Ajánlatosnak
tartanánk, ha a sort első tévedéseik egyikével, Bors Zoltán
Csillagrendjével kezdenék.
"
Deutschlandfunk:
Interjú Horn Gyulával kitüntetése kapcsán
"Azt hiszem, a döntő momentum mégiscsak az NDK-beli
állampolgárok továbbutazásának, áttelepülésének a szabaddá tétele
volt. Én ezt tekintem döntő momentumnak két szempontból. Az egyik
az, hogy első ízben mi szakítottunk egy olyan szerződéssel két
varsói szerződésbeli tagállam között, amely megítélésem szerint
abszolút embertelen volt, és tényleg a régi rezsim szülöttje, tehát
én azt tartottam sorsdöntőnek. A másik szempont: ez elindított egy
olyan folyamatot, amely nemcsak az NDK-ban és az NDK hatására
Csehszlovákiában, hanem egész Közép-Kelet-Európában végbement.
"
|
|
|
|
|
|
|
Igazolódik a papirforma?
|
1990. május 30. szerda (MTI) - A napokban a kontinens négy városában folytatódik a salakmotorosok egyéni világbajnoki küzdelemsorozata. A mezőny egy fordulón már túljutott, most a legjobb 32 közé jutásért versengenek a vaspapucsosok.
A piros-fehér-zöld színeket még kilencen képviselik, mind a négy vb-középdöntőben legalább két magyar versenyző próbálhat szerencsét. Szombaton a lengyelországi Rzeszowban Csillik Róbert (Tisza Volán), Bódi László (Hajdú Volán), Petrikovics József (Nyíregyházi Volán-Dózsa), az ausztriai Natschbachban pedig Kócsó Antal és Nagy Róbert (Tisza Speedway Club) áll rajthoz. Vasárnap Miskolcon Hajdú Zoltán és Újhelyi Sándor (Borsodi Építők Volán), hétfőn a nyugatnémetországi Abensbergben pedig Adorján Zoltán és Tihanyi Sándor (Hajdú Volán) indul harcba a továbbjutást jelentő első nyolc hely valamelyikének megszerzéséért.
Koroknai Jenő, a Magyar Autó- és Motorsport Szövetség salakmotoros szakbizottságának vezetője úgy nyilatkozott, hogy valamennyi magyar versenyzőnek esélye van a továbblépésre, vagyis az elődöntőbe kerülésre. Majd így folytatta:
- Ha közülük netalán csak hatan vennék sikerrel ezt az akadályt, az bizony már csalódás lenne. Úgy vélem, hogy hárman-négyen az augusztusi nordeni kontinentális fináléba is eljuthatnak. S abban is bízom, hogy a szeptember 1-jei bradfordi világbajnoki döntőben ismét lesz legalább egy magyar versenyző.
Kővári Kázmér, a miskolci erőpróbát rendező Borsodi Építők Volán ügyvezető elnöke arról tájékoztatta az MTI munkatársát, hogy a vasárnap 10.30 órakor kezdődő viadalra nyolc ország sportolóit várják. Csehszlovákiából négy, Lengyelországból, a Szovjetunióból, Olaszországból, Ausztriából és Magyarországról két-két, Jugoszláviából és az NSZK-ból pedig egy-egy motoros szerzett részvételi jogot, tartalékként pedig egy bolgár sportoló áll bevetésre készen.
A miskolci fordulónak nincs igazán nagy esélyese, a dobogós helyekre közel azonos eséllyel pályázik az olasz Furlanetto, a csehszlovák Vandirek, a szovjet Szajtgarjev, a lengyel Swist, valamint a hazai pálya előnyét élvező, remek formában lévő Hajdú is.+++
1990. május 30., szerda 10:46
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|