|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél az Antall-kormányhoz
"Javasoljuk a kormánynak sürgősen vizsgálják felül a kitüntetések
adományozásának egész rendszerét. Töröljék el az érdemtelenül
szerzett címek és rangok biztosította privilégiumokat. Ajánlatosnak
tartanánk, ha a sort első tévedéseik egyikével, Bors Zoltán
Csillagrendjével kezdenék.
"
Deutschlandfunk:
Interjú Horn Gyulával kitüntetése kapcsán
"Azt hiszem, a döntő momentum mégiscsak az NDK-beli
állampolgárok továbbutazásának, áttelepülésének a szabaddá tétele
volt. Én ezt tekintem döntő momentumnak két szempontból. Az egyik
az, hogy első ízben mi szakítottunk egy olyan szerződéssel két
varsói szerződésbeli tagállam között, amely megítélésem szerint
abszolút embertelen volt, és tényleg a régi rezsim szülöttje, tehát
én azt tartottam sorsdöntőnek. A másik szempont: ez elindított egy
olyan folyamatot, amely nemcsak az NDK-ban és az NDK hatására
Csehszlovákiában, hanem egész Közép-Kelet-Európában végbement.
"
|
|
|
|
|
|
|
Vasutas sztrájk a Keleti pályaudvaron a hajléktalanok miatt
|
1990. november 1., csütörtök - A csütörtökre virradó éjszaka
megbénították a Keleti pályaudvar vasutasainak munkáját az
utascsarnokokat, a vágányokon várakozó vasúti szerelvényeket,
vagonokat elfoglaló hajléktalanok. Közülük sokan a Nyugati
pályaudvaról menekültek ide, hogy elkerüljék a rendezést; ne
vihessék őket átmeneti szállásra, betegeiket pedig kórházba. A
Keleti pályaudvaron kialakult áldatlan állapotok, a tervezett
rendezés akadályozása, a késeléssel való életveszélyes fenyegetések
miatt az állomásfőnökség valamennyi vasutas dolgozója sztrájkba
lépett, és nyilatkozatban jelentette ki: minaddig felfüggesztik a
munkát, amíg a normális mmunkavégzés feltételeit nem biztosítják.
Követelik továbbá, hogy munkahelyükről haladéktalanul távolítsák el
a hajléktalanokat. A rendőrség az éjszaka folyamán kivonult a
pályaudvarra, és eltávolították a hajléktalanokat azokról a
helyekről, ahol akadályozták a munkát. A vasutasok ezt követően -
több mint háromórás sztrájk után - ismét felvették a munkát. A
rendőrség később elvonult, és csupán a pályaudvar három hivatalos
rendésze maradt a helyszínen.
Mint Szendi László, a MÁV Budapesti Vasútigazgatóság főmenetirányítója az MTI munkatársának elmondotta, a reggel 6.30 és 7 órakor érkező váltás is felvette a munkát, ám még jelenleg is hajléktalanok foglalják el a műhely- és javítóvágányokon álló szerelvényeket, és kis részben az utascsarnokokat is. Ezek azonban egyelőre nem akadályozzák a pályaudvari dolgozók munkáját.
A rendzavarás és a vasutas sztrájk miatt hajnalban átlagosan négy órás késéssel indultak el a postavonatok. Ezért Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Tolna, Baranya, Somogy, Győr-Moson-Sopron megyék egész területén, valamint Bács-Kiskun, továbbá Komárom-Esztergom megyék egyes részeiben a postai küldemények és a hírlapok csupán jelentős késéssel jutnak el a címzettekhez. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 08:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|