Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 29.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MTA-Soros Alapítvány közleménye

"Az MTA-Soros Alapítvány nyári nemzetközi posztgraduális kurzusokat szervez. A kurzusok témái: 1. Csúcstechnológia-politikák: kelet-közép-európai alternatívák - július 2-28. 2. A messianisztikus értelmiség Kelet-Közép-Európában: szerepek és társadalmi változások - július 2-28. A tanfolyamok angol nyelvűek ."
BBC, Panoráma:

Jelcin megválasztása

"Jelcin megválasztása rossz hír Gorbacsov számára. Igaz, eredetileg Gorbacsov hozta be a vezetőségbe, és három évig a peresztrojka előmozdításán fáradozott. Idővel azonban nyűggé vált Gorbacsov számára. Sok ellenséget szerzett magának Jelcin a párton belül, amikor éles hangon és népszerű hangvételben bírálta a pártbürokratákat, a pártbürokratáknak nyújtott privilégiumokat. Nagyon népszerűtlenné vált a Politikai Bizottságban is. Riválisa ott a konzervatív Jegor Ligacsov volt, s ugyan Gorbacsov eleinte Jelcin mellett állt, idővel azonban úgy látta, hogy első kötelessége a párt egységének fenntartása. Ebben nem segített Jelcin egyre élesebb nyelvű kirohanása Ligacsov és más konzervatívok ellen. "

Rendőrök és újságírók járőrben - Akció a ,,halálúton,,

1990. május 26., szombat - Rendőrök és újságírók közös portyára indultak szombaton az ország legbalesetveszélyesebb útján, az M1-es autóúton. A Tatabánya-Győr közötti szakaszon - amelyet már nemcsak itthon, külföldön is ,,halálútnak,, neveznek - rendezett közös ellenőrzési akciót az Országos Közlekedés Biztonsági Tanács, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Magyar Újságírók Országos Szövetségének közlekedési szakosztálya.


A járőr-akció megkezdése előtt ismertették a sajtó
képviselőivel, hogy a rendkívűl nagy forgalmu útvonalon egyre több a
baleset. A baleseteknél egyre többen sérülnek meg és minden negyedik
baleset halálos áldozatot, áldozatokat követel. Ezért most számos
rendőri intézkedést vezettek be, amelyeknek célja, hogy megfékezzék
az autóút ámokfutóit; a gyorshajtókat, az ön- és közveszélyes
előzéseket kiprovokáló autósokat. Május 20-tól augusztus 31-ig
fokozott és állandó rendőri ellenőrzést tartanak. Sok rendőrt
átcsoportosítottak erre az útszakaszra, megerősítették Yamahákkal a
motoros szolgálatot és a terror támadások elhárítására kiképzett
Komondor csoport Mercédese is gyakran cirkál a ,,halálúton,,.
Gyakrabban jelennek meg a helikopteres őrjáratok is. A rendőrség
első Toyota és Ford típusu járőrkocsijait ezen az útszakaszon vetik
majd be. Polgári rendszámu gépkocsikkal is figyelik a forgalmat,
ezeket bizonyítékok céljából videokamerákkal szerelték fel. A
trafipaxok kora reggeltől késő estig működnek. Azokon a szakaszokon,
ahol az autópálya másik felének építése miatt gyakran megjelennek az
anyagszállító teherautók, 60 kilométerre csökkentették a megengedett
sebességet.

    A közös járőr-akció során az újságírók rendőrautókból és
helikopterből nyomon követhették Tatabánya és Győr között az
autófolyamot, a szabálytalankodókat, a rendőri intézkedéseket, az
ámokfutók kiszürését. A közlekedési morál rohamos romlására utal,
hogy a rendőrök, a rendőrautók jelenlétében is sokan gátlástalanul
szabálytalankodtak. Június 1-ig jobbára csak figyelmeztetik a
szabálytalankodókat a rendőrök, azután a törvény teljes szigorával
és gyorsított eljárással büntetnek. (MTI)



1990. május 26., szombat 10:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD