Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 29.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MTA-Soros Alapítvány közleménye

"Az MTA-Soros Alapítvány nyári nemzetközi posztgraduális kurzusokat szervez. A kurzusok témái: 1. Csúcstechnológia-politikák: kelet-közép-európai alternatívák - július 2-28. 2. A messianisztikus értelmiség Kelet-Közép-Európában: szerepek és társadalmi változások - július 2-28. A tanfolyamok angol nyelvűek ."
BBC, Panoráma:

Jelcin megválasztása

"Jelcin megválasztása rossz hír Gorbacsov számára. Igaz, eredetileg Gorbacsov hozta be a vezetőségbe, és három évig a peresztrojka előmozdításán fáradozott. Idővel azonban nyűggé vált Gorbacsov számára. Sok ellenséget szerzett magának Jelcin a párton belül, amikor éles hangon és népszerű hangvételben bírálta a pártbürokratákat, a pártbürokratáknak nyújtott privilégiumokat. Nagyon népszerűtlenné vált a Politikai Bizottságban is. Riválisa ott a konzervatív Jegor Ligacsov volt, s ugyan Gorbacsov eleinte Jelcin mellett állt, idővel azonban úgy látta, hogy első kötelessége a párt egységének fenntartása. Ebben nem segített Jelcin egyre élesebb nyelvű kirohanása Ligacsov és más konzervatívok ellen. "

Sajtótájékoztató az M1-es autóútról - Szigorúbb ellenőrzés

1990. május 16., szerda - Különleges rendőri intézkedéseket vezetnek be május 20-tól, az egyik legbalesetvezélyesebb közúton, az M1-esen - erről tájékoztatták az újságírókat szerdán a Közlekedési, Hírközlési és Építésü gyi Minisztériumban. Az intézkedések ideiglenes jelleggel, a nyári turistaszezon végéig, azaz augusztus 30-ig lesznek érvényben. Túrós András, az Országos Rendőr-főkapitányság vezetője elmondta: a rend fenntartása érdekében átcsoportosítják a rendőri állományt, így például a rendőri ezred motorosai és a Komondor csoport Mercedes gépkocsijai is itt teljesítenek majd szolgálatot, továbbá júniustól itt láthatjuk először az új Toyota és Ford típusú rendőrautókat is. Kísérletképpen kamerával felszerelt, polgári rendszámú rendőrautók is segítenek a szabálysértők kiszűrésében. A nap minden órájában működni fog a Trafipax berendezés is. A szabálysértők a türelmi idő lejártáig, azaz június 1-ig csak szóbeli figyelmeztetést kapnak, ezt követően azonban komoly bírságra kell számítaniuk.


Kálnoki Kis Sándor KÖHÉM-miniszterhelyettes elmondta: az M1-es
autóút Tatabánya-Győr közötti szakasza másfél évtizeddel ezelőtt
fél-autópályaként épült ki, feltételezve, hogy a továbbépítés és
bővítés 10 éven belül megvalósítható lesz. A közismert gazdasági
nehézségek következtében azonban az autópályaépítés üteme
országszerte lelassult, ezen a vonalon teljesen leállt. Ezzel
egyidőben viszont jelentősen megnövekedett - különösen Bécs-Budapest
irányban - a közúti személy- és teherforgalom. Ezt a
forgalomnövekedést az egyirányú forgalomra tervezett fél-autópálya
már nem tudja kielégíteni, így ugrásszerűen megnőtt a balesetek
száma. Ehhez még az is hozzájárul, hogy ezen az útszakaszon a
leállósáv használatával sajátos közlekedési magatartás alakult ki,
amelyre a szabályosan közlekedők udvarias segítőkészsége és a
szabálytalan agresszív stílus egyaránt jellemző.

    Az áldátlan helyzet felszámolására a KÖHÉM az M1-es
továbbépítését határozta el annak ellenére, hogy a beruházás
finanszírozása csak jelentős kamatteherrel járó hitel felvételével
biztosítható. A továbbépítés első ütemeként, a Tatabánya-Győr
közötti szakaszon elkészül a második útpálya. A fővállalkozó
Betonúté pítő Vállalat megígérte, hogy ezt az útszakaszt október
31-ig átadja. Ugyancsak megkezdődött a Győrt elkerülő, 28
kilométeres autópálya-szakasz nyomvonalának kisajátítása is, amelyre
az ez évi útalapból 600 millió forintot használnak fel. A tervek
szerint az elkerülő útszakasz 1994-re készül el. (MTI)



1990. május 16., szerda 14:37


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD