|
|
|
|
Sajtótájékoztató az M1-es autóútról - Szigorúbb ellenőrzés
|
1990. május 16., szerda - Különleges rendőri intézkedéseket
vezetnek be május 20-tól, az egyik legbalesetvezélyesebb közúton, az
M1-esen - erről tájékoztatták az újságírókat szerdán a Közlekedési,
Hírközlési és Építésü gyi Minisztériumban. Az intézkedések
ideiglenes jelleggel, a nyári turistaszezon végéig, azaz augusztus
30-ig lesznek érvényben. Túrós András, az Országos
Rendőr-főkapitányság vezetője elmondta: a rend fenntartása érdekében
átcsoportosítják a rendőri állományt, így például a rendőri ezred
motorosai és a Komondor csoport Mercedes gépkocsijai is itt
teljesítenek majd szolgálatot, továbbá júniustól itt láthatjuk
először az új Toyota és Ford típusú rendőrautókat is. Kísérletképpen
kamerával felszerelt, polgári rendszámú rendőrautók is segítenek a
szabálysértők kiszűrésében. A nap minden órájában működni fog a
Trafipax berendezés is. A szabálysértők a türelmi idő lejártáig,
azaz június 1-ig csak szóbeli figyelmeztetést kapnak, ezt követően
azonban komoly bírságra kell számítaniuk.
Kálnoki Kis Sándor KÖHÉM-miniszterhelyettes elmondta: az M1-es autóút Tatabánya-Győr közötti szakasza másfél évtizeddel ezelőtt fél-autópályaként épült ki, feltételezve, hogy a továbbépítés és bővítés 10 éven belül megvalósítható lesz. A közismert gazdasági nehézségek következtében azonban az autópályaépítés üteme országszerte lelassult, ezen a vonalon teljesen leállt. Ezzel egyidőben viszont jelentősen megnövekedett - különösen Bécs-Budapest irányban - a közúti személy- és teherforgalom. Ezt a forgalomnövekedést az egyirányú forgalomra tervezett fél-autópálya már nem tudja kielégíteni, így ugrásszerűen megnőtt a balesetek száma. Ehhez még az is hozzájárul, hogy ezen az útszakaszon a leállósáv használatával sajátos közlekedési magatartás alakult ki, amelyre a szabályosan közlekedők udvarias segítőkészsége és a szabálytalan agresszív stílus egyaránt jellemző.
Az áldátlan helyzet felszámolására a KÖHÉM az M1-es továbbépítését határozta el annak ellenére, hogy a beruházás finanszírozása csak jelentős kamatteherrel járó hitel felvételével biztosítható. A továbbépítés első ütemeként, a Tatabánya-Győr közötti szakaszon elkészül a második útpálya. A fővállalkozó Betonúté pítő Vállalat megígérte, hogy ezt az útszakaszt október 31-ig átadja. Ugyancsak megkezdődött a Győrt elkerülő, 28 kilométeres autópálya-szakasz nyomvonalának kisajátítása is, amelyre az ez évi útalapból 600 millió forintot használnak fel. A tervek szerint az elkerülő útszakasz 1994-re készül el. (MTI)
1990. május 16., szerda 14:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|