 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
MSZOSZ nyilatkozat a SZOT vagyonról
"A MSZOSZ megbízottai, valamint a szövetséghez nem tartozó
jelenlévő szakszervezetek képviselői megállapodtak abban, hogy az
újonnan alakult, bejegyzett, működő és infrastruktúrával nem
rendelkező szakszervezetként működő érdekképviseletek, minimális
működési feltételeket valamennyi érintett szakszervezet
egyetértésével a későbbi vagyonelszámolás terhére - a magyar
szakszervezetek együttes vagyonából: - volt SZOT vagyon - kell
biztosítani."
BBC, Késő esti panoráma:
NATO a VSZ-ről
"Londoni
tudósítónk, Herold Brayle tudósítását olvassuk fel arról, hogy a
NATO most első ízben hivatalosan jelentette ki: a Varsói Szövetség
részéről többé nem fenyegeti veszély a Nyugatot. Hallgassák meg
jelentését:
- A NATO honvédelmi miniszterei egyetértettek abban, hogy ez így
van, és sürgették, hogy a szövetség dolgozzon ki alapvetően
megváltozott európai helyzetnek megfelelő stratégiát. A Szovjetunió
már nem számíthat a Varsói Szerződés tagállamaira, így a NATO-nak
egy esetleges támadás kezdete előtt jóval több felkészülési ideje
lenne, mint korábban."
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Nyíregyháza: juniorok világbajnoki pontokért
|

1990. május 22. kedd (MTI) - Egyéves szünet után újból világbajnoki pontokért versengenek a junior salakmotorosok Nyíregyházán. Kedden erről a vasárnapi, 15 órakor kezdődő viadalról tájékoztatták az újságírókat a Hotel Stadion egyik különtermében.
Koroknai Jenő, a Magyar Autó- és Motorsport Szövetség salakmotoros szakbizottságának vezetője elöljáróban megemlítette, hogy 1977-ben írták ki először ezt a világversenyt a 21 éven aluliak számára. Igaz, akkor még az Európa-bajnoki címért csatároztak a fiatalok. A szabályok azonban már akkor is lehetővé tették a tengerentúli versenyzők rajthoz állását, így nem meglepetés, hogy 1979-ben az amerikai Preston, rá két évre a szintén amerikai Moran, 1983-ban pedig az ausztrál Baker végzett az első helyen.
A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) a közelmúltban módosított a kiíráson, s 1988-tól már világbajnoki érmekért folyik a vetélkedés. Idén 20 nemzet képviseletében 64 motoros nevezett a küzdelmekre, s az egyik középdöntőt május elsején a dániai Brokstedtben már meg is rendezték. Ezen a héten három további követi, ezek közül az egyik helyszín Nyíregyháza, de lesz forduló a bulgáriai Targovistében és a norvégiai Elganében is.
A magyarok két színhelyen érdekeltek - Nyíregyházán és Targovistében -, és két-két versenyző képviseli a piros-fehér-zöld színeket. Hazai környezetben a Kovács-testvérek, Attila és Zsolt (mindkettő Nyíregyházi Volán-Dózsa) próbálhat szerencsét, míg a határokon túl Böszörményi Zsolt (Borsodi Építők Volán) és Hell Csaba (Tisza Volán) állhat rajthoz.
A szakvezető szerint Kovács Attilának, Böszörményinek és Hellnek jók az esélyei a továbbjutásra, vagyis a legjobb 32 közé kerülésre, sőt, Hellnek a papírforma szerint a 16-os döntőig kellene verekednie magát.
Berecz Mihály, a rendező Nyíregyházi Volán-Dózsa SC ügyvezető elnöke arról tájékoztatta a megjelenteket, hogy a magyarországi viadalon 3 lengyel, 2-2 csehszlovák, keletnémet, szovjet, olasz és magyar, valamint 1-1 osztrák, nyugatnémet és jugoszláv sportoló jogosult az indulásra. Végleges névsor még nincs, de a hírek szerint az itáliaiak csak egy versenyzőt kívánnak szerepeltetni. Valószínű, hogy a szintén nyíregyházi Csobán Csaba lép elő a tartaléksorból.
A sportvezető arra is kitért, hogy a 20 futamos versenyt követően a négy legjobb nemzet egy-egy motorosának részvételével különfutamot rendeznek a Hungária Biztosító Rt. által felajánlott kupáért és a vele járó 10 ezer forintos pénzdíjért.
A vb-küzdelmekre 60, illetve 120 forintért válthatók belépők.+++
1990. május 22., kedd 12:59
|

Vissza »
|
|
|
 |
|
|