|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Soros Alapítvány felhívása
"A Soros Alapítvány figyelembe véve az igényeket úgy
döntött, hogy pályázatot hirdet a nyárra, őszre már megszervezett
külföldi utak támogatására. Az Alapítvány valutát ad a nyertes
pályázóknak, előnyben részesítve azokat, akik a valuta
forintfedezetével rendelkeznek. A programok megszervezését azonban
az alapítvány nem vállalja."
Deutschlandfunk:
A magyar pártok külkapcsolatai
"Nos a választási kampány során a Magyar Demokrata Fórum
bizonyította sikeresebben, hogy kellő külpolitikai támogatást élvez.
A Fórum, amelynek ideológiáját korábban egy se Nyugat, se Kelet
típusú harmadik utasság jellemezte, a választások előtti hónapokban
Antall József vezetése alatt új arcot mutatott konzervatív
kereszténydemokrata típusú jobbközép pártként mutatkozott be a
kiszemelt nyugati partnereknek.
A plasztikai műtét sikeres volt. A Fórum a választási hadjárat
során elnyerte a hasonló beállítottságú nyugati pártok támogatását.
A magyar választókat bizonyára impresszionálta, hogy Antall József
hol Helmut Kohl, hol Margaret Thatcher asszony, hol pedig Valery
Giscard d,Estaing társaságában jelent meg a Magyar Televízió
képernyőjén, miközben a Fórum nagy vetélytársának, a Szabad
Demokraták Szövetségének nem sikerült tekintélyes nyugati
partnerekre találnia."
|
|
|
|
|
|
|
Nyíregyházáról indult az első járat - Három évtizedes szünet
után ismét van belföldi légiközlekedés
|
1990. május 21., hétfő - Hétfőn 9 óra 15 perckor a
nyíregyházi repülőtéren, 14 utassal a fedélzetén a levegőbe
emelkedett a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium Repülőgépes
Szolgálatának keretében szervezett repülőtéri és légiforgalmi egység
menetrendszerű utasszállítója. A gép egy óra múlva landolt
Budapesten, a budaörsi repülőtéren. A visszautat délután teszi meg a
főváros és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye székhelye között. Ezzel,
három évtizedes szünet után, ismét megindult a belföldi légiforgalom
Magyarországon.
A MÉM Repülőgépes Szolgálatnak nyíregyházi országos központjában Pokaraczki András igazgató elmondta az MTI munkatársának, hogy Nyíregyháza-Budapest között egyelőre - kísérleti jelleggel - csak hétfőn és csütörtökön közlekednek a gépek. Ha az igények úgy alakulnak, akkor akár naponta indítanak egy-egy járatpárt.
A második - Kaposvár-Budapest közötti - légijárat kedden indul, s a kezdeti, kísérleti időszakban ez is hetente kétszer, kedden és pénteken, vehető igénybe. Az igazgató szerint később Szekszárdot és Egert is bekapcsolják a belföldi légiközlekedésbe.
A MÉM Repülőgépes Szolgálatának Légiforgalmi Egysége természetesen nem csak személyeket, hanem árut is szállít, elvállal speciális megrendeléseket, sőt gyorspostai szolgálatot is.
A légiforgalmi egységen kívül, később az Aviaexpressz Kft. gépei is részt vállalnak a belföldi légiközlekedésből. A társaság tervei szerint a Siófok-Budapest, illetve a Békéscsaba-Budapest útvonalon indítja első járatait. (MTI)
1990. május 21., hétfő 12:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|