|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Honvédelmi Minisztérium közleménye
"A miniszteri biztosok ezúton hívják fel a jelenlegi MHSZ
szervezetek figyelmét arra, hogy a továbbiakban akár az egyesülési
törvény alapján - a bíróság által nyilvántartásba vett - önálló
tárásadalmi szervezetként, akár valamely, már korábban megalakult
MHSZ jogutódnak minősülő társadalmi szervezethez való csatlakozással
folytathatják tevékenységüket.
"
Amerika Hangja, Világhíradó:
Interjú Fodor Gáborral
"Most a Fidesz a fiatalsága ellenére is nagyon népszerű
Magyarországon, 9 százalékot sikerült elérnünk a választások első
fordulójában, tehát az ország ötödik legkomolyabb politikai ereje.
Ezért van az, hogy végül is mi most itt találkoztunk a Parlament
folyosóján, hiszen 22 Fidesz-képviselő van bent a magyar
parlamentben, és próbálja azt a gondolkodásmódot, azt a politizálási
stílust képviselni, ami a Fideszt mindig jellemezte. Ez pedig a
töretlen és egyértelmű kiállás a demokrácia, az emberi jogok, az
erőszakmentes politizálás, és a polgári értékek mellett.
"
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - plenáris ülés (11. rész)
|
Az ebédszünet után új levezető elnök kezdett munkába: Vörös Vince, az Országgyűlés alelnöke első ízben foglalt helyet az elnöki pulpituson. Bejelentette: az ülésszak a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény módosításáról előterjesztett tövényjavaslat megvitatásával folytatódik. E törvényjavaslathoz módosító inditványt nyújtott be Kósáné dr. Kovács Magda (MSZP), valamint dr. Mészáros István (SZDSZ).
A napirend előadója - az alkotmányügyi, törvényelőkészítő és igazságügyi bizottság nevében - dr. Kónyáné dr. Kutrucz Katalin előljáróban utalt arra: a jogi bizottság inditványa a törvény azon szakaszainak hatályvesztését célozza, amelyek előírják, hogy az állampolgárok széles körét érintő törvényjavaslatok tárgyalása előtt az inditványokat társadalmi vitára kell bocsátani. A bizottság tudatában van annak - mondta -, hogy az alkotmány tartalmaz olyan rendelkezést, amely szerint az ország népe a népszuverenítást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja, tehát a demokrácia gyakorlásának közvetlen módozatait is meg kell teremteni. A jogalkotásról szóló törvény egyik szakaszának megfelelően az állampolgárok részben közvetlenül, részben különböző képviseleti szerveik útján közreműködnek az életviszonyaikat érintő jogszabályok előkészítésében és megalkotásában. A képviselőnő hangsúlyozta, hogy ezek a szabályok továbbra is változatlanul érvényben lennének. A hatályon kívül helyezendő szabály értelmezése azt jelenti, hogy nem kell kötelező társadalmi vitát tartani valamennyi törvény meghozatala előtt. Ha viszont a szabályt nem törölik el, várhatóan formális vitákra kerülne sor, amelyekhez az érdekeltek érdemi módon nem tudnának hozzászólni. Javasolta: töröljék el a vonatkozó törvényszakaszokat, azzal, hogy ha szükséges, akkor meghatározott kérdésekben tartsanak társadalmi vitát.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a népszavazásról szóló törvény a jogalkotásról szóló törvény után már kiérleltebb helyzetben született. Lehetőséget ad arra, hogy bizonyos, fontosnak ítélt törvényeket népszavazással erősítsenek meg. Hangsúlyozta, hogy nem a nép közvetlen részvételének a lehetetlenné tételéről vagy kizárásáról van szó, hanem arról: nem lenne kívánatos, ha a törvényalkotás formálisan vagy a szabályok felrúgásával történne.
Módosító javaslat érkezett a bizottsághoz az MSZP-től, Kósáné dr. Kovács Magda előterjesztésében. Az inditvány leszögezi: az Országgyűléshez előterjesztett törvénytervezettel kapcsolatban a társadalmi szervezetek és érdekképviseleti szervek jogosultak véleményüket kifejteni az illetékes országgyűlési bizottság előtt. (folyt. köv.)
1990. május 9., szerda 17:03
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|