Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 16.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

ÉA Budapesti Városvédő Egyesület Elnökségének állásfoglalása

"Vegyes érzelmekkel vettünk részt a Budapesti Városépítési Tervező Vállalat (BVTV) rendezésében 1990. május 8-án tartott rendezési terv vitáján, mert tapasztalataink arra tanítanak, hogy ha egy közparkról rendezési terv készül, akkor ott komoly beépítési szándékok húzódnak meg a háttérben. Ezúttal sem tévedtünk. Kiderült, hogy a Népligetben szállodát akarnak építeni, valamint a sarkán Volán-pályaudvart, továbbá belépődíjas sporttelepet és jégcsarnokot. Ezen kívül tervbe vették a régi mutatványos park mondern változatának felépítését. Mint kiderült, egyetlen bontási terv merült fel: a FŐKERT kirendeltségi épülete, amely a liget fenntartásának nélkülözhetetlen feltéte és amelyet jónéhány millió forintért az utóbbi időben létesítettek. "
SZER:

A SZER igazgatóságának nyilatkozata

"Ennek a bizottságnak nincs beleszólása a Szabad Európa és a Szabadság Rádió működésébe. Tévesen jelenti az AP-hírügynökség a Szabad Európa, Szabadság Rádió évi költségvetésére vonatkozó számadatokat is. Ez nem 400 millió, hanem csupán 200 millió dollár. A Szabad Európa, Szabadság Rádió független magáncégként bejegyzett vállalat -, költségeit egy külön amerikai kormányszervvel, a Nemzetközi Rádiózási Tanácson keresztül, az Egyesült Államok Kongresszusa fedezi. "

Villanyautón a 3. évezredbe

1990. május 16. szerda (MTI-Panoráma) - Az európai megapolisz lakója délután hatkor kilépett munkahelyének ajtaján és mielőtt átment volna az autóktól hemzsegő úton, nagyot szippantott a belváros kristálytiszta levegőjéből - ez a mondat manapság inkább csak egy felettébb merész fantáziájú sci-fi író tollából származhat, nem pedig valósághű beszámolóból, már ami a kristálytiszta levegőt illeti. Akadnak azonban olyanok, akik szerint a jövő század/évezred elejére beköszönthet ez az állapot a villannyal meghajtott autók révén.


Az Európai Közösségek Közlekedési Bizottsága szeretné elérni,
hogy az évtized végére már több millió nemcsak áramvonalas, de áram
hajtotta autó gurulna dübörgés helyett enyhe duruzsolással az öreg
földrész legnépesebb településeinek útjain. A bizottság, hogy ne
csak a levegőbe beszéljen, azt tervezi: támogatni fogja azokat a
városokat, amelyek népszerűsítik a villanyautókat. Brüsszelben
például az egyik egyetem már tíz éve működtet egy villanyautó
kölcsönzőt, a három és öt személyes kocsik bérleti díja 6,5 belga
frank (16 USA dollárcent) kilométerenként.

    A villanyautók hívei szerint a kocsik megbízhatóak, óránként
akár 80 kilométeres sebességre is képesek, üzemeltetésük gazdaságos.
Az áram jóval olcsóbb, mint a benzin, s az autók akkumulátorait
általában éjszaka töltik fel gazdáik, amikoris bőven van szabad
kapacitása a villamoserőműveknek. A villanyjárművek mellett szól az
is, hogy igénytelen a karbantartásuk; míg egy belső égésű motornak
nagyjából 100 mozgó alkatrésze van, egy villanymotornak csupán
egyetlen.

    A számos előny ellenére egyelőre mégsem özönlik el az utakat a
villanyautók. Ennek egyik oka az, hogy 60-70 kilométernél nem
képesek megtenni egyhuzamban hosszabb távot, újratöltésük pedig
nyolc órán át tart. A másik, hogy kétszer-háromszor drágábbak ezek
az autók benzinüzemű kollégáiknál. Igaz viszont az is, hogy ha
beindulhat tömeges gyártásuk, jóval olcsóbbak lesznek. Egyes nagy
autógyártók - így a világ legnagyobbika, az amerikai General Motors
szakemberei - immár komolyan munkálkodnak a villanyautók technikai
tökéletesítésén, s talán ez látszik leginkább megtámogatni majdani
elterjedésük jóslatát. A legújabb kísérleti akkumulátorok
mindenesetre már 160-240 kilométeres utazási távolságot és óránként
125 kilométeres sebességet ígérnek, kifejlesztőik szerint pár éven
belül megkezdődhet tömegtermelésük. +++

MTI-Panoráma



1990. május 16., szerda 14:20


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD