|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
ÉA Budapesti Városvédő Egyesület Elnökségének állásfoglalása
"Vegyes érzelmekkel vettünk részt a
Budapesti Városépítési Tervező Vállalat (BVTV) rendezésében 1990.
május 8-án tartott rendezési terv vitáján, mert tapasztalataink arra
tanítanak, hogy ha egy közparkról rendezési terv készül, akkor ott
komoly beépítési szándékok húzódnak meg a háttérben. Ezúttal sem
tévedtünk. Kiderült, hogy a Népligetben szállodát akarnak építeni,
valamint a sarkán Volán-pályaudvart, továbbá belépődíjas
sporttelepet és jégcsarnokot. Ezen kívül tervbe vették a régi
mutatványos park mondern változatának felépítését. Mint kiderült,
egyetlen bontási terv merült fel: a FŐKERT kirendeltségi épülete,
amely a liget fenntartásának nélkülözhetetlen feltéte és amelyet
jónéhány millió forintért az utóbbi időben létesítettek.
"
SZER:
A SZER igazgatóságának nyilatkozata
"Ennek a bizottságnak nincs beleszólása a Szabad Európa és a
Szabadság Rádió működésébe. Tévesen jelenti az AP-hírügynökség a
Szabad Európa, Szabadság Rádió évi költségvetésére vonatkozó
számadatokat is. Ez nem 400 millió, hanem csupán 200 millió dollár.
A Szabad Európa, Szabadság Rádió független magáncégként bejegyzett
vállalat -, költségeit egy külön amerikai kormányszervvel, a
Nemzetközi Rádiózási Tanácson keresztül, az Egyesült Államok
Kongresszusa fedezi.
"
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató az M1-es autóútról
|
1990. május 16., szerda - Különleges rendőri intézkedéseket vezetnek be május 20-tól az M1-es autóúton - erről tájékoztatták az újságírókat szerdán a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban. Az intézkedések ideiglenesen, a nyári turistaszezon végéig, azaz augusztus 30-ig lesznek érvényben. Túrós András, az Országos Rendőr-főkapitányság vezetője elmondta: a rend fenntartása érdekében átcsoportosítják a rendőri állományt, így például a rendőri ezred motorosai és a Komondor csoport Mercedes gépkocsijai is itt teljesítenek majd szolgálatot. Kísérletképpen kamerával felszerelt, polgári rendszámú rendőrautók is segítenek a szabálysértők kiszűrésében. A nap minden órájában működni fog a Trafipax berendezés is.
Kálnoki Kis Sándor KÖHÉM-miniszterhelyettes tájékoztatása szerint a terveknek megfelelően halad a Tatabánya-Győr közötti második útpálya építése. A fővállalkozó Betonútépítő Vállalat megígérte, hogy a következő szakaszt október 31-ig elkészíti. Megkezdődött a Győrt elkerülő 28 kilométeres autópálya-szakasz nyomvonalának kisajátítása is. Erre az ez évi útalapból 600 millió forintot használnak fel. A tervek szerint az elkerülő útszakasz 1994-re készül el. (MTI)
1990. május 16., szerda 10:56
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|