|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
ÉA Budapesti Városvédő Egyesület Elnökségének állásfoglalása
"Vegyes érzelmekkel vettünk részt a
Budapesti Városépítési Tervező Vállalat (BVTV) rendezésében 1990.
május 8-án tartott rendezési terv vitáján, mert tapasztalataink arra
tanítanak, hogy ha egy közparkról rendezési terv készül, akkor ott
komoly beépítési szándékok húzódnak meg a háttérben. Ezúttal sem
tévedtünk. Kiderült, hogy a Népligetben szállodát akarnak építeni,
valamint a sarkán Volán-pályaudvart, továbbá belépődíjas
sporttelepet és jégcsarnokot. Ezen kívül tervbe vették a régi
mutatványos park mondern változatának felépítését. Mint kiderült,
egyetlen bontási terv merült fel: a FŐKERT kirendeltségi épülete,
amely a liget fenntartásának nélkülözhetetlen feltéte és amelyet
jónéhány millió forintért az utóbbi időben létesítettek.
"
SZER:
A SZER igazgatóságának nyilatkozata
"Ennek a bizottságnak nincs beleszólása a Szabad Európa és a
Szabadság Rádió működésébe. Tévesen jelenti az AP-hírügynökség a
Szabad Európa, Szabadság Rádió évi költségvetésére vonatkozó
számadatokat is. Ez nem 400 millió, hanem csupán 200 millió dollár.
A Szabad Európa, Szabadság Rádió független magáncégként bejegyzett
vállalat -, költségeit egy külön amerikai kormányszervvel, a
Nemzetközi Rádiózási Tanácson keresztül, az Egyesült Államok
Kongresszusa fedezi.
"
|
|
|
|
|
|
|
Hova tűnnek a Hongkongban ellopott luxusautók?
|
Éliás Béla, az MTI tudósítója jelenti:
Peking, 1990. május 16. szerda (MTI-tud) - A hongkongi
rendőrség arra a sajnálatos következtetésre jutott, hogy a
koronagyarmaton mind nagyobb számban ellopott luxusautók előbb-utóbb
Kínában kötnek ki. Az autólopásra specializálódott bandák ugyanis
szétszerelt állapotban vagy dzsunkák, vagy teherkocsik segítségével
juttatják oda és értékesítik zsákmányukat Kínában.
A hongkongi rendőrség adatai szerint 1986 és 1989 között nem kevesebb, mint 3418 luxusautót - egyebek között Mercedeseket és Toyota Crown típusú személygépkocsikat - loptak el Hongkongban. Az ellopott kocsik zömének teljesen nyoma veszett. Pontosabban nem teljesen, mert a hongkongi rendőrség észrevette, hogy ugyanezen idő alatt egyre több ilyen luxuskocsi tűnt fel Kínában. Egy leleplezett banda tagjainak vallomásából az is kiderült, hogy egy Hongkongban ellopott és szétszerelt állapotban Kínába csempészett Mercedes kocsiért 200 000 hongkongi dollárnak megfelelő összeget lehet kapni a vásárlásra mindig hajlamos kínai vállalatoktól, sőt hivatalos kormányszervektől. Így azután érthető, hogy a kocsilopás menő üzletnek számít Hongkongban és megéri a kockázatot. A folyamatos kockázatvállalást tanúsítja az is, hogy az idei év első negyedében Hongkongban ellopott 1049 kocsiból 314-nek teljesen nyoma veszett. Ezek a kocsik feltehetően Kanton, vagy éppen Peking útvonalain közlekednek.
A kocsilopásra berendezkedett bandától valósággal rettegnek az új kocsik tulajdonosai. Újabban a kínai szárazföldön megint csak a japán luxuskocsik a legkeresettebbek, mert - ha hinni lehet a statisztikának - egy-egy Hongkongban megvásárolt japán luxusautónak legfeljebb percekig vagy órákig örülhet a tulajdonosa, s kocsija máris úton van Kína felé.+++
1990. május 16., szerda 07:53
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|