|
|
|
|
Ismételtek a magyarok: Krasznai ötödik, Czabán tizedik (1. rész)
|
1990. április 13. vasárnap (MTI) - Krasznai Jánosnak, a Hungarocamion Truck Club versenyzőjének nem sikerült megismételnie tavalyi teljesitményét, akkor egy ötödik és egy második helyezést szerzett a magyarországi gyorsasági kamionviadalon. Most mindkét Európa Kupa futamon meg kellett elégednie az ötödik hellyel.
Az EK bronzérmes Krasznainak még nem ,,állt össze,, igazán a Mercedese, igy a vasárnapi 2. futam előtt nem is tüzött ki más célt, mint hogy legerősebb márkatársait megelőzze, és harmadikként érkezzen célba. A feladat azonban - amint arra ő maga is számitott - meghaladta erejét, a négyes élbollyal lépést sem tudott tartani, a negyedik helyen befutó nyugatnémet Thomas Hegmanntól több mint 20 másodperccel lemaradva csak ötödik lett.
A válogatott jégkorongozóból lett kamionpilóta, a 38 éves Krasznai a Hungaroringen a két nap alatt 12 EK pontot gyüjtött, igy az angliai és a magyarországi erőpróba után 26 pontjával az összesitésben az 5. helyen áll a legnagyobb gépek mezőnyében.
A géposztály másik magyar résztvevője, Czabán György a Ferro Fém SE 29 éves versenyzője is lemásolta szombati produkcióját, pontszerző helyen, tizedikként végzett.
A nyugatnémet Gerd Körber ezuttal is biztosan utasitotta maga mögé a vetélytársakat, bár az első két körben még nagy csatát vivott a remekül kezdő brit Steve Parrish-sel.
A másik két kategóriában a szombati győzteseknek nem sikerült duplázni, a brit Rod Chapman, a csehszlovák Frantisek Vojtisektől, a nyugatnémet Hans-Georg von der Marwitz pedig a svéd Curt Göranssontól kapott ki, s szorult a második helyre.
Eredmények:
Autóker Kupa, 2. versenyfutam, 11.950 kcm alatt, 20 induló, 6 kör 3968 méteres pályán: 1. Frantisek Vojtisek (csehszlovák, LIAZ) 14:16.05 p 2. Rod Chapman (brit, Volvo) 14:23.15 3. Gerard Cuynet (francia, Ford) 14:30.55 4. Axel Hegmann (nyugatnémet, Mercedes) 14:31.15 5. Richard Walker (brit, Volvo) 14:35.25 6. Juan Escavias (spanyol, Pegaso) 14:45.31
Az Európa Kupa pontverseny állása 4 futam után az A-kategóriában: 1. Frantisek Vojtisek 50 pont 2. Gerard Cuynet 44 3. Rod Chapman 42 (folyt.köv.)
1990. május 13., vasárnap 12:02
|
Vissza »
|
|
Ismételtek a magyarok... (2. rész)
|
Central Trailer Rentco Kupa, 11.951-14.100 kcm, 2. versenyfutam, 12 induló, 6 kör a 3968 méteres pályán: 1. Curt Göransson (svéd, Volvo) 14:14.27 p 2. Hans Georg von der Marwitz (nyugatnémet, MAN) 14:19.19 3. Jokke Kallio (finn, Sisu) 14:38.01 4. Esko Korkeasalo (svéd, Volvo) 14:43.12 5. Jürgen Hauser (nyugatnémet, MAN) 14:52.26 6. Reg Hopkins (brit, Volvo) 15:19.54
Az EK-pontverseny állása 4 futam után a B kategóriában: 1. Curt Göransson 57 pont 2. Hans Georg von der Marwitz 51 3. Jokke Kallio 40
SzÖVAUT Kupa, 14.101-18.500 kcm, 2. versenyfutam, 11 induló, 6 kör a 3968 méteres pályán: 1. Gerd Körber (nyugatnémet, Phönix/MAN) 14:05.99 perc 2. Steve Parrish (brit, Mercedes) 14:13.06 3. Slim Borgudd (brit, Volvo) 14:14.10 4. Thomas Hegmann (nyugatnémet, Daimler Benz) 14:15.04 5. Krasznai János (magyar, Mercedes) 14:35.88 6. Georg Mekle (nyugatnémet, Mercedes) 14:40.07 ... 10. Czabán György (magyar, Mercedes) 15:48.70
Az EK-pontverseny állása 4 futam után a C-kategóriában: 1. Thomas Hegmann és Steve Parrish 48-48 pont 3. Gerd Körber 46 4. Slim Borgudd 36 5. Krasznai János 26 ... 12. Czabány György 2 pont
(Az Európa Kupa futamokon az első 10 helyezett kap pontot, méghozzá 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 megoszlásban.) (folyt.köv.)
1990. május 13., vasárnap 12:03
|
Vissza »
|
|
Ismételtek a magyarok... (3. rész)
|
A fő látványosság, a két összevont futam vasárnap délutánra maradt. Ekkor már mintegy 40 ezren foglaltak helyet a Hungaroring lelátóin, domboldalain.
A szervezők - a Nemzetközi Autósport Szövetség (FISA) képviselőinek kérésére - változtattak a korábbi évek gyakorlatán, s nem az egyes kategóriák legjobbjait hivták meg a 4. Hungarocamion Truck Trophyra, hanem a magyarországi 2. EK-futam időeredményei alapján állitották össze a mezőnyt. Krasznai a 12. idővel bekerült az indulásra jogosult legjobb 22 közé, a másik magyarnak, az ujonc Czabánnak viszont csak a vigaszverseny résztvevői között jutott hely.
Ujitás volt a korábbi esztendőkhöz képest az is, hogy az összevont futamokat nem hendikepes rendszerben bonyolitották le, vagyis a legerősebb, leggyorsabb kocsiknak nem kellett néhány méteres előnyt adniuk vetélytársaiknak.
A Hella Kupáért kiirt vigaszversenyt a táv nagyobbik felében vezető francia Jacques Perret nyerte, Czabán György a 12. helyen futott be, mig a Hungarocamion Nagydiját a toronymagas favorit, a nyugatnémet Gert Körber hóditotta el, Krasznai Jánost pedig hatodikként intették le.
- Két nagy gondom volt a hétvégi viadalon, az egyik, hogy a sebességváltó nem müködött tökéletesen, a másik pedig, hogy a szerelők nem tudták kijavitani a hibát - panaszkodott Krasznai János, akit az elmult év legjobb hazai autóversenyzőjének választottak.
A következő gyorsasági kamionversenyt, szintén EK-pontokért a most következő hét végén az ausztriai Zeltwegben rendezik meg.
Meghivásos összevont futamok: A Hella Kupáért, 17 induló, 10 kör a 3968 méteres pályán: 1. Jacques Perret (francia, Renault) 24:59.53 p 2. Rainer Krüger (nyugatnémet, Mercedes) 25:05.52 3. Jean-Paul Girard (francia, Renault) 25:13.95 ... 12. Czabán György (magyar, Mercedes) 26:43.23
A Hungarocamion Nagydijért, 15 induló, 12 kör a 3968 m-es pályán: 1. Gerd Körber (nyugatnémet, Phönix/MAN) 27:53.90 p 2. Curt Göransson (svéd, Volvo) 27:54.75 3. Slim Borgudd (brit, Volvo) 28:09.58 4. Thomas Hegmann (nyugatnémet, Daimler-Benz) 28:35.32 5. Frantisek Vojtisek (csehszlovák, LIAZ) 28:42.48 6. Krasznai János (magyar, Mercedes) 29:01.09+++
1990. május 13., vasárnap 17:30
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|