|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TDDSZ Országos Választmányának állásfoglalása
"Az sem világos, hogy milyen eredetű
(külföldi) és nagyságú összegek egészítenék ki az
alapítvány-együttest, és arról sincs információnk, hogy ezeket az
összegeket milyen feltételekkel kapta az ország.
Mindezek alapján a TDDSZ leghatározottabb kívánsága, hogy az új
kormány első lépésként zárolja az alapítvány-együttes vagyonát és
vizsgálja felül létrehozásának körülményeit."
SZER, Kezdődik a nap:
A külföldre sugárzó rádiók szerepe Amerikában
" A külügyi bizottság elnöke a múltra utalva dícsérő szavakkal
szól a Szabad Európa és a Szabadság Rádióról, valamint az Amerika
Hangjáról is. Megemlíti, hogy a rádiók hozzájárultak a berlini fal
leomlásához, és ő ezt nyilván képletesen a lehető legtágabb
értelemben érti. De azt viszont a lehető legkonkrétabban, hogy a
rádiók viszonylagos sikere a dolgok dialektikája folytán most
megköveteli a szerep, a célok és a szándékok újraértékelését.
"
|
|
|
|
|
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)
|
1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII. motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces, a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket - repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében. Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország 47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra. A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat. Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt, 1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen - megszoritani a nadrágszijat. Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni. Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás, az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is. Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék. (folyt.köv.)
1989. július 25., kedd 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (2. rész)
|
Az esélyek latolgatására Bogdándi Tibor, a válogatott edzője vállalkozott. A legjobb szereplésre az első számu magyar pilótának Besenyei Péternek (33) van reménye, ahogy ő elmondta, a csapat az 5-7. helyek valamelyikén végezhet, ő pedig személy szerint szeretne bekerülni a döntőbe. Mint mondta, az első tiz helyezett között alig van tudásbeli különbség, bárki befuthat győztesnek. Besenyei francia, esetleg szovjet aranyérmet tippelt. Azt már csak a bennfentesek árulták el, hogy a kiváló pilóta tulzottan szerényen nyilatkozott, hiszen a 4 perces gyakorlatban akár Európa-bajnoki cimet is szerezhet. Besenyein kivül egyébként Daka Olga - az egyetlen nő -, Szász Alajos, Szegedi Béla, Mészáros Imre, Veres Zoltán és Talabos Gábor alkotja a magyar csapatot.+++
1989. július 25., kedd 15:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|