![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Nyílt levél a román kormányfőhöz
"Aggasztó, már-már botrányos katonai atrocitások borzolják az
erdélyi magyarság nyugalmát. Jézus Krisztus feltámadásának ünnepén,
húsvétkor öt harci helikopter pásztázta végig Erdély magyarlakta
településeit, mindezt az istentisztelet alatt. A provokációról saját
szemünkkel is meggyőződhettünk. "
SZER, Magyar híradó:
Az MDF-SZDSZ-megegyezés fogadtatásáról
" - Itt semmi nem változott - csapta zsebre jegyzetfüzetét egy
kollega tegnap délután Antall József és Tölgyessy Péter
sajtókonferenciája után. Itt éppen úgy a színfalak mögött intézik el
a dolgokat, mint az egypártrendszer idején, s a képviselő csak
szentesíti szavazatával, amit a vezetők elhatároztak - mondta.
Úgy gondolom nincs igaza, ellenkezőleg: itt minden megváltozott,
megváltozott még akkor is, ha azzal a bizonyos MDF-SZDSZ
megegyezéssel szemben többeknek, mindenekelőtt a sajtó
munkatársainak van kifogása. Minden megváltozott a Tisztelt Házban,
mert tagjait szabadon választották. Ez önmagában olyan különbség,
amely összehasonlíthatatlanná teszi a 43 esztendő után végre
leváltott elődjével."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Hitelszerződés az M1-es autópálya továbbépítésére
|
![](../img/spacer.gif)
1989. október 18., szerda - A Magyar Hitel Bank székházában szerdán a bank, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium képviselői hitelmegállapodást írtak alá. Ennek értelmében a Magyar Hitel Bank Rt 1 milliárd 425 millió forintos hitelt nyújt az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti szakaszának megépítésére.
Ismeretes: ez év nyarán a tárca nyilvános nemzetközi pályázatot írt ki az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére, illetve finanszírozására. Összesen kilenc cég nyújtott be ajánlatokat, köztük több külföldi is. A bíráló bizottság a Betonútépítő Vállalat - finanszírozási és műszaki szempontból egyaránt legkedvezőbb - ajánlatát fogadta el. Az építés még idén októberben megkezdődik és 1990. október 31-éig fejeződik be. A hiteltörlesztés 1993. január 1-jétől 1995 december végéig esedékes. A kamat mértéke 22 százalékos, s ez végig állandó marad. A most megkötött hitelmegállapodásban a közlekedési tárca állami garanciát vállalt a hitel visszafizetésére. A megelőlegezett pénzt egyébként majd az útalapból törlesztik. Ebben azonban egyelőre még nem gyűlt össze elegendő pénz ilyen jelentős beruházás finanszírozására. Az idén hozzávetőlegesen 1,6 milliárd forintnyi útalap képződik, s ezt az összeget csak útfejlesztésre lehet felhasználni. (MTI)
1989. október 18., szerda 14:56
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|