Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 02.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Művelődési Minisztérium felhívása

"Nem kétséges: elsősorban az állami, politikai, társadalmi és gazdasági életben vezető szerepet játszott személyiségek közül sokak birtokában (leszármazottaik birtokában) lehetnek olyan dokumentumok, amelyek az általuk betöltött közfunkció gyakorlása során keletkeztek, s rendeltetésszerű helyük nem magánszemélynél, hanem levéltári intézményben van. "
SZER, Magyar híradó:

Torgyán véleménye

"- Dr. Torgyán József, a Kisgazdapárt frakcióvezetője. Mi a véleménye az MDF és SZDSZ megállapodásairól? - Hát ugye ezt több részletben kell megvizsgálni, mert a megállapodásnak a személyi cserére vonatkozó része, tehát az, hogy ne a Demokrata Fórum adja az ideiglenes köztársasági elnököt, hanem a Szabad Demokraták Szövetsége, mégpedig konkrétan Göncz Árpád személyében, ezzel kapcsolatban nincs észrevételünk, annál inkább sem, mert Göncz Árpád, az valamikor kisgazdapárti volt. Ami viszont a megállapodás további részeit illeti, meg kell jegyeznem, hogy azok alapvető alkotmányjogi és közjogi rendelkezéseket érintenek, ezért ezekkel kapcsolatban nekünk érdemi és többrétű észrevételünk lesz. "

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének állásfoglalása (1. rész) (OS)


1990. május 2., szerda - Az utóbbi hetekben a sajtóban számos
közlemény, riport és tájékoztatás jelent meg a nemzetközi közúti
árufuvarozást akadályozó engedélyhiányról.

    A 25 éves múltra visszatekintő Magyar Közúti Fuvarozók
Egyesülete - az IRU (International Road Transport Union - Genf)
tagja - mintegy 540 tagot számláló szakmai érdekképviseleti
szervezet, mely átfogja a magyar közúti fuvarozásban résztvevők
teljes körét (fuvarozási vállalatok, sajátszámlás fuvarozók,
szövetkezetek, kft.-k, magánfuvarozók stb.) az érdekeltek és a
közvélemény tájékoztatása érédekében szükségesnek tartja, hogy a
kialakult helyzettel kapcsolatban álláspontját közölje.

    A napjainkban kialakult feszült helyzethez az vezetett, hogy az
1989. január 1-jén életbe lépett - Európában egyedülálló -
jogszabály lehetőségével élve többszáz fuvarozó-vállalkozás alakult,
amelyek döntő többsége kizárólag a nemzetközi fuvarozásban akar
tevékenykedni. A tájékoztatás és az alapvető információk hiánya
miatt, nem számolva a liberalizált tevékenység egyetlen igazi
akadályával (nemzetközi árufuvarozási engedélykontingensek) vágtak
bele igen komoly anyagi terheket vállalva a jövedelmezőnek tűnő
vállalkozásba.

    A minden résztvevő számára egyre elviselhetetlenebbé váló
konfliktushelyzet, illetve a szabályozatlan piac kialakulását a
nemzetközi közúti fuvarozási szakma intézményrendszerének hiánya is
okozza.

    Egyesületünk a tagság érdekeit, piaci pozícióinak védelmét, s
így e helyzet megoldását a koncessziórendszer mielőbbi bevezetésében
látja. Ezt - a fejlett piacgazdasággal rendelkező országok
tapasztalatai alapján is - már hosszú évek óta javasolta a
közlekedési kormányzatnak. A nemzetközi egyezmények korlátai miatt a
fuvarpiac automatikus önszabályozó szerepe szabadon nem
érvényesülhet, a piaci viszonyok csak jelzésértékűek lehetnek.
Szabályozottan szolgálja viszont a külkereskedelmi fuvarigények
teljesítésének biztonságát, a szükséges kapacitás megteremtését. A
magyar fuvarpiaci résztvevők közötti rend hiánya következtében, a
külföldi fuvarozók nyernek nagyobb teret a magyar piacon. A
koncesszió (tevékenységi engedély) ugyan szigorú feltételekhez
köthető, mint üzleti megbízhatóság, megalapozott pénzügyi háttér és
kellő szakmai alkalmasság. Ugyanakkor a birtokában lévő fuvarozók
részére a kiadott koncessziók számának nagyjából megfelelő külföldi
árufuvarozási engedély és az igazságos engedélyelosztás biztonságot
nyújt. (folyt.köv.)



1990. május 2., szerda 19:04


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD