|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Művelődési Minisztérium felhívása
"Nem kétséges: elsősorban az állami, politikai, társadalmi és
gazdasági életben vezető szerepet játszott személyiségek közül sokak
birtokában (leszármazottaik birtokában) lehetnek olyan dokumentumok,
amelyek az általuk betöltött közfunkció gyakorlása során
keletkeztek, s rendeltetésszerű helyük nem magánszemélynél, hanem
levéltári intézményben van.
"
SZER, Magyar híradó:
Torgyán véleménye
"- Dr. Torgyán
József, a Kisgazdapárt frakcióvezetője. Mi a véleménye az MDF és
SZDSZ megállapodásairól?
- Hát ugye ezt több részletben kell megvizsgálni, mert a
megállapodásnak a személyi cserére vonatkozó része, tehát az, hogy
ne a Demokrata Fórum adja az ideiglenes köztársasági elnököt, hanem
a Szabad Demokraták Szövetsége, mégpedig konkrétan Göncz Árpád
személyében, ezzel kapcsolatban nincs észrevételünk, annál inkább
sem, mert Göncz Árpád, az valamikor kisgazdapárti volt.
Ami viszont a megállapodás további részeit illeti, meg kell
jegyeznem, hogy azok alapvető alkotmányjogi és közjogi
rendelkezéseket érintenek, ezért ezekkel kapcsolatban nekünk érdemi
és többrétű észrevételünk lesz.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének állásfoglalása (1. rész)
(OS)
|
1990. május 2., szerda - Az utóbbi hetekben a sajtóban számos közlemény, riport és tájékoztatás jelent meg a nemzetközi közúti árufuvarozást akadályozó engedélyhiányról.
A 25 éves múltra visszatekintő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete - az IRU (International Road Transport Union - Genf) tagja - mintegy 540 tagot számláló szakmai érdekképviseleti szervezet, mely átfogja a magyar közúti fuvarozásban résztvevők teljes körét (fuvarozási vállalatok, sajátszámlás fuvarozók, szövetkezetek, kft.-k, magánfuvarozók stb.) az érdekeltek és a közvélemény tájékoztatása érédekében szükségesnek tartja, hogy a kialakult helyzettel kapcsolatban álláspontját közölje.
A napjainkban kialakult feszült helyzethez az vezetett, hogy az 1989. január 1-jén életbe lépett - Európában egyedülálló - jogszabály lehetőségével élve többszáz fuvarozó-vállalkozás alakult, amelyek döntő többsége kizárólag a nemzetközi fuvarozásban akar tevékenykedni. A tájékoztatás és az alapvető információk hiánya miatt, nem számolva a liberalizált tevékenység egyetlen igazi akadályával (nemzetközi árufuvarozási engedélykontingensek) vágtak bele igen komoly anyagi terheket vállalva a jövedelmezőnek tűnő vállalkozásba.
A minden résztvevő számára egyre elviselhetetlenebbé váló konfliktushelyzet, illetve a szabályozatlan piac kialakulását a nemzetközi közúti fuvarozási szakma intézményrendszerének hiánya is okozza.
Egyesületünk a tagság érdekeit, piaci pozícióinak védelmét, s így e helyzet megoldását a koncessziórendszer mielőbbi bevezetésében látja. Ezt - a fejlett piacgazdasággal rendelkező országok tapasztalatai alapján is - már hosszú évek óta javasolta a közlekedési kormányzatnak. A nemzetközi egyezmények korlátai miatt a fuvarpiac automatikus önszabályozó szerepe szabadon nem érvényesülhet, a piaci viszonyok csak jelzésértékűek lehetnek. Szabályozottan szolgálja viszont a külkereskedelmi fuvarigények teljesítésének biztonságát, a szükséges kapacitás megteremtését. A magyar fuvarpiaci résztvevők közötti rend hiánya következtében, a külföldi fuvarozók nyernek nagyobb teret a magyar piacon. A koncesszió (tevékenységi engedély) ugyan szigorú feltételekhez köthető, mint üzleti megbízhatóság, megalapozott pénzügyi háttér és kellő szakmai alkalmasság. Ugyanakkor a birtokában lévő fuvarozók részére a kiadott koncessziók számának nagyjából megfelelő külföldi árufuvarozási engedély és az igazságos engedélyelosztás biztonságot nyújt. (folyt.köv.)
1990. május 2., szerda 19:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|