|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Érdekegyeztető Tanács szakértői bizottságának közleménye
"... végre együtt kerüljön
áttekintésre: az árszínvonal alakulása, a bruttó nominálkeresetek, a
társadalombiztosítási ellátások, a szociális juttatások alakulása,
az adórendszer árszínvonalra és nettokeresetekre gyakorolt hatása, a
foglalkoztatási helyzet várható alakulása és mindezek eredőjeként a
reálbérek, reáljövedelmek alakulása, továbbá a privatizáció
legfontosabb alapelvei.
"
BBC, Panoráma:
Mi a kivezető út Czirják Sándor szerint
"A nagy elosztási rendszerek átalakulásával a
többi területen is piacossá tesszük a gazdaságot, és ekkor
teremtődik meg egy olyan feltétel, hogy adómérséklésen és egyében
keresztül dinamizáljuk a gazdaságot, de nem az egész gazdaságot
egységében, hanem csak azokat a területeket, amelyek valóban
hatékonyan képesek fejlődni.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés Környezetvédelmi Bizottságának ülése
|
1990. december 12., szerda - Minden olyan megoldás
támogatást érdemel, amely csökkenti útjainkon a már elviselhetetlen
mértékű légszennyezést. A Parlament Környezetvédelmi Bizottsága
szerdai ülésén ebből a megfontolásból kiindulva vetette el az Ipari
és Kereskedelmi Minisztériumnak a gépkocsik propán-bután gáz
meghajtása tárgyában kidolgozott előterjesztését, amely nem
javasolja a PB-gáz használatát.
Az anyagot - amely egy képviselői interpellációt követően került a Parlament Környezetvédelmi, valamint a Gazdasági Bizottsága elé - jóváhagyta a Pénzügyminisztérium, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi, a Népjóléti, valamint a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium. Ez a tanulmány nem tartja kivitelezhetőnek a propán-bután gáz használatát a hazai közlekedésben. Sokkal reálisabbnak véli sűrített földgáz, illetve benzinüzemnél a katalizátorok alkalmazását. A bizottsági tagok közül többen nem e realitásokat vitatták, hanem a megközelítési módot kifogásolták.
Szerintük az ilyen kritikus helyzetben, amikor igazság szerint nem is szabadna levegőt venni útjaink mentén, lehetetlen ez a több tárca részéről is tanúsított, eleve elutasító magatartás. Az előterjesztés ugyanis oldalakon át csak azt sorolja, hogy milyen műszaki-gazdasági megfontolások miatt ellenezhető a propán-bután gáz használata, s nem keresi a megoldási lehetőségeket. Azt, hogy milyen feltételek mellett lehetne ilyen módon is csökkenteni a járművek okozta légszennyezést. Ha például Magyarország nem tud olyan feltételek mellett tankhajóval nagy tételben propán-bután gázt beszerezni, mint Olaszország, ahol széles körben alkalmazzák ezt a hajtóanyagot, akkor a tárcák például jobban ösztönözzék a sűrített földgáz alkalmazását - javasolták.
A Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium jelenlévő szakembere kifejtette: a Budapesti Közlekedési Vállalat 300 autóbusz földgáz-meghajtására pályázatot nyújtott be, és ennek megvalósításához esetleg számíthatnak a PHARE-program támogatására is. A bizottság végül arra kérte az előterjesztőt, hogy a megoldási lehetőségeket elemezve újabb készítsen anyagot.
A Környezetvédelmi Bizottság ezután foglalkozott a költségvetési törvénytervezettel, valamint az általános forgalmi adóra vonatkozó környezetvédelmi jellegű módosítási indítványokkal. (MTI)
1990. december 12., szerda 19:20
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|