|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, Panoráma:
Az Antall-kormány radikális reformtervei
"Az elmúlt hánapokban három katasztrófa hiúsította meg a fontolva
haladás menetrendjét. A viszonylag olcsó szovjet kőolaj importjának
csökkentése volt az első, amely a KGST-n belüli kereskedelem
általános csődje keretén belül következett be. Aztán jött a
világpiaci kőolajárak megkétszereződése az Öböl-válság nyomán, és
végül az évtizedek óta idén legsúlyosabb aszály, amely az
élelmiszert többnyire exportáló országot most gabonabehozatalra
kényszerítette. A hétvégi taxisháború tetézte ezeket a bajokat, s
most úgy tűnik, a kormány végre elszánta magát a nagy piaci ugrásra.
A reformcsomagnak el kell nyernie a koalíciós pártok, az
ellenzék és a közvélemény jóváhagyását. A taxisofőröktől érkező
figyelmeztetésre való tekintettel a miiniszterelnök valószínűleg
óvatosan fog haladni, és igyekszik megszerezni az ellenzéki pártok
támogatását, amelyek maguk is gyorsabb, merészebb változásokat
sürgettek."
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeszenszky Géza külügyminiszter aláírja a bécsi tárgyalásokon résztvevő hat kelet-európai állam képviselőinek, a nemzeti fegyverzetek szintjének rögzítéséről szóló megállapodását a kormány Béla király úti vendégházában. |
|
|
|
A nap MTI-híreiből |
|
|
|
Kisgazda felhívás kisgazdákhoz - ha nincs megújulás, szétesik a
párt - nagygyűlés Berettyóújfaluban (1. rész)
|
15:09
|
1990. november 3., szombat - Ha a Független Kisgazdapárt
jelenlegi mélypontján nem jut túl, s nem képes megújulni, akkor a
pártnak nincs helye a magyar politikai közéletben - hangzott el azon
a kisgazda nagygyűlésen, amelyet szombaton Berettyóújfaluban
rendezett a párt bihari területi központja. A résztvevők
katasztrofálisnak nevezték a párt belső helyzetét, mivel olyan
emberek osztogatják egymás között a vezetői székeket, akiket
1947-ben be sem engedtek volna a Kisgazdapártba.
|
Tovább »
|
|
Műszaki átadás alatt az M0-ás autóút
|
17:08
|
1990. november 4., vasárnap - Az M0-ás autóút első szakaszán
tart a műszaki átadás, és várhatóan még e hónapban megindulhat rajta
a közúti forgalom. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság
osztályvezetője az MTI-nek elmondta, a világbanki hitelből, mintegy
4,5 milliárd forintból megvalósult 14,9 kilométeres Budapest körüli
útszakaszhoz két közúti Duna-híd is tartozik, amelyek,
Csepel-szigetet érintve, a Dunántúlt és az Alföldet kötik össze. A
Hárosi-híd 804 méter, a Soroksári-híd pedig 476 méter hosszan ível
át a Dunán. A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat
fővállalkozásában s száznál több alvállalkozó részvételével
elkészült kétszer kétsávos autóúton már csak apróbb munkálatok
vannak hátra: a települések közelében zajfogó falakat szerelnek fel,
növényeket telepítenek az út mellé, s néhány vízelvezető burkolását
végzik.
|
Tovább »
|
|
Kéthly Anna temetése (1. rész)
|
18:17
|
1990. november 3., szombat - Élt sorainkban egy önzetlen,
nagy lélek, aki népe, hazája ügyét vállalta fel egy életen át.
Üldöztetés, terror, börtön és száműzetés jutott osztályrészéül.
Pedig éppen ma, a demokrácia csikorgó indulásának hónapjaiban volna
mit tanulni Kéthly Annától, az etikus embertől, a félelmet nem
ismerő, hajlíthatatlan harcostól és a nagyvonalú politikustól - így
emlékezett meg Vásárhelyi Miklós, a Történelmi Igazságtétel
Bizottsága elnöke Kéthly Annáról, a magyar és a nemzetközi
munkásmozgalom külföldi emigrációban elhunyt kimagasló
személyiségéről, akinek hamvait szombaton délelőtt helyezték hazai
földbe a Rákoskeresztúri temető 300-as parcellájában. A kiemelkedő
politikusnő földi maradványait Belgiumból hozatta haza a
Franciaországban élő Nagy Ernő, a demokratikus emigráció mecénása.
Kéthly Anna hamvait Nagy Imre és mártírtársainak sírja közelében
helyezték örök nyugalomra.
|
Tovább »
|
|
|
|
|
|
|
|
|