|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
NSZK: olajárcsökkenés és benzináremelés
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. augusztus 28. kedd (MTI-TUD) - A nyugatnémet
ásványolajipari társaságok - a DEA kivételével - újabb hat pfenniggel
emelték a benzin literenkénti árát, miközben az olajárak esnek a
világban, például az NSZK fő beszerzési piacán, Rotterdamban. A
nyugatnémet kartellhivatal kedden eljárást helyezett kilátásba annak
a gyanúnak a megállapítására, hogy a benzincégek nem hivatalos
árkartellbe tömörülve kényük-kedvük szerint emelik a benzin árát.
Augusztus eleje óta a szövetségi köztársaságban összesen 16
pfenniggel - július elseje óta 23 pfenniggel - emelkedett a benzin
ára, ez azonban az autóforgalom sűrűségén mit sem változtatott.
Az autósok a benzinkutasokon töltik ki mérgüket, a benzinkútbérlők mindazonáltal nem jutnak több pénzhez a magasabb benzinárral - átlagban 3,5 pfennig marad a zsebükben minden eladott liter benzin után, függetlenül az ár emelkedésétől, vagy csökkenésétől. Az augusztusi összesen 16 százalékos benzináremelés a munkahelyükre távolabbról beutazó autósokat sújtja leginkább. Kiszámították, hogy az az ingázó, aki naponta körülbelül 100 kilométert tesz meg oda-vissza, augusztusban 40-50 márkával többet fizetett az üzemanyagért, mint egy hónappal korábban.
Sokan kétlik, hogy az ,,ólomlábaihoz,, azaz az autójához tűzön-vizen át ragaszkodó nyugatnémet számára létezik-e egyáltalán fájdalomhatár. Egy esseni piackutató intézet szerint az autóforgalom csak akkor csökkenne egyharmadával, ha a benzin literjét három márkáért árusítanák a nyugatnémet utak mentén. Jelenleg a normálbenzin literjét 1,29 márkáért adják, de például 1981-ben ennél is többet, másfél márkát kértek el érte.
A kartellhivatal szigora ellenére az NSZK-ban sokan ellenzik, hogy a benzin árát államilag rögzítsék. Ilyen értelemben nyilatkozott például kedden Helmut Haussmann gazdasági miniszter a Saar-vidéki rádióban. Dieter Schmitt, az esseni egyetem energiagazdálkodási intézetének szakembere pedig úgy vélekedett, hogy a benzinárak már az elkövetkezendő napokban tíz százalékkal csökkenni fognak és az 1,10-es, 1,15-ös árakkal visszatérnek ,,a csaknem normális körülmények,,.+++
1990. augusztus 28., kedd 19:18
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|