|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
Nemzetközi gépipari konferenciák Budapesten
|
1990. augusztus 28., kedd - A XXI. Autóbusz Szakértői
Tanácskozásról, amelyet szeptember 3-6-a között rendeznek a Budapest
Kongresszusi Központban; valamint az Intertechno ,90 elnevezésű
konferenciáról, amelyet szeptember 11-14-e között tartanak
fővárosunkban, a Technika Házában - tájékoztatták a szervezők, a
Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) szakértői kedden az újságírókat
a MTESZ székházban.
A XXI. autóbusz szakértői konferenciára - ez egyben a hatodik ilyen jellegű nemzetközi eszmecsere - 23 országból érkeznek szakemberek. A több, mint 350 résztvevő főként a fejlesztés kérdéseit vitatja meg. Ezen belül is különösen nagy hangsúlyt kap majd az üzemeltetési tapasztalatok, a különböző fejlesztési irányok, a minőségi vizsgálatok, és a környezetvédelem kérdéseinek megvitatása. Mindez azért is rendkívül fontos a magyar szakemberek számára, mivel a gondokkal küszködő hazai autóbuszgyártásban dolgozók ezen a fórumon kicserélhetik tapasztalataikat külföldi kollégáikkal, és új fejlesztési szempontokat is kaphatnak. Például a gázzal működő járművek kialakításához, hiszen a gázzal hajtott buszok feltehetőleg a jövő járművei lesznek, mivel rendkívül környezetkímélők.
Az Intertechno ,90 tanácskozásra 22 országból mintegy 400-an jönnek hazánkba. Ezen a konferencián két központi téma kerül napirendre: a jövő gyára, valamint a hídépítés kelet és nyugat között. Ez utóbbi törekvést támasztja alá az a tény, hogy mintegy 60 angolnyelvű és több mint 100 orosznyelvű előadás hangzik el jövő gyárával összefüggő kérdésekről.
A jövő gyára a szakemberek szerint teljesen automatizált lesz - beleértve a mérnöki rutinfeladatok elvégzését is -, s ez nem függ majd az üzem méreteitől. Ezért a tanácskozás fontosabb témakörei is ehhez az automatizálási folyamathoz kapcsolódnak. Így a résztvevők megvitatják a rugalmas automatikus gyártást, az alkatrész előállításban és szerelésben, a minőség ellenőrzését az automatizálás folyamatában, a különböző számítástechnikai eszközök alkalmazását az automatizálásban, és az automatizált munkafolyamatok integrált bevezetésének és fenntartásának kérdéseit. (MTI)
1990. augusztus 28., kedd 12:38
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|