|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
Magyarok autóbalesetei Ausztriában (kieg. mtik1071 számú hírünkhöz)
|
Bécs, 1989. április 3. hétfő (APA) - Az osztrák autóklub közölte, hogy a lékai (Lockenhaus) autóbalesetben az 57 esztendős várkeszői illetőségű Lendvai Gabriella vesztette életét. A két sebesültet, a pápai Tóth Sándort és feleségét, a felsőpulyai kórházban ápolják. A gépkocsiba egy osztrák teherautó rohant bele, amikor az egy előtte leálló magyar rendszámú autónak ütközött a B 50-es fűútvonalon.
Dél-Burgenlandban is baleset ért egy magyar autót. Dobersdorf és Rudersdorf között az ajkai Gellért Fábián vezette Wartburg frontálisan ütközött egy előzést végző grazi rendszámú személygépkocsival. Az osztrák autó vezetőjén kívül megsebesült a magyar személyautó három utasa is, őket a fürstenfeldi kórházba szállították. Ami a hazafelé tartó autóáradatot illeti, délután az osztrák határátkelőhelyek előtt is sok kilométeres kocsioszlopok képződtek, a várakozás mindenütt több órára növekedett. Nickelsdorf előtt 40 kilométeres dugó alakult ki; a Bécsből a határra 5 óra alatt lehetett eljutni. A közlekedési dugók egész térségeket zártak el a külvilágtól Bécs és magyar határ között. Az osztrák hírügynökség kora esti jelentés szerint a kocsisorok és a várakozási idők egyre csak nőttek. Zurndorfból jelentette az APA, hogy a mozgásszabadságától gyakorlatilag teljesen megfosztott helység ,,kapitulált,, a magyar invázió előtt. Hétfőn szünetelt a tanítás az iskolában, s mivel az óvodában is csak alig pár gyermek jelent meg, ott keddre is szünnapot hirdettek. A sűrű autóforgalom miatt gyermekek egyszerűen nem tudtak átkelni az országúton. A magyarok vásárlásai miatt több üzlet teljesen kiürült. Az utánpótlásnál az áru gyakran el sem jutott az üzletbe, a műszaki cikkeket közvetlenül a kiszállítást végző teherautóról adták el a magyar vevőknek. +++
1989. április 3., hétfő 20:01
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|