|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Kisgazdapárt közleménye
"Ez mutatkozik csak, míg az említettek elődei 1945-ben is a
parasztság érdekeit képviselték, addig a Nemzeti Parasztpárt a
kommunisták utasítása szerint tevékenykedett. Úgy látszik a
történelem mit sem változott.
Torgyán József a törvényes államrend ellen nem izgatott, éppen
ellenkezőleg, Ő maga harcolt és harcol ma is - mert még mindig kell
- a törvényes államrendért. Ha kell, ilyen maroknyi csoportosulással
szemben is, amit Nemzeti Parasztpártnak hívnak."
BBC, Panoráma:
A bősi vízi erőmű sorsa
"A magyar területen, a nagymarosi vízlépcső hatásterületén
néhány mellékvízfolyásnak a bevédése, illetve árvízvédelmi kapujának
az építése folyik, valamint a jelenlegi főmederben a tervezett
vízszintcsökkenés ellensúlyozására a vízpótlórendszer építése. Bős
térségben az alvízcsatorna gyakorlatilag elkészült, a felvízcsatorna
szintén. Az erőmű turbináinak szerelése folyik. Gyakorlatilag
egyetlen turbina nincs még kész.
- Ezek szerint a csehszlovákok nagyon jelentősen előrehaladtak a
vízlépcső építésében, de úgy tűnik, hogy a magyar és a csehszlovák
kormány elképzelései között nagyon jelentős eltérés van. Hogyan
oldhatók meg ezek? "
|
|
|
|
|
|
|
Ismét szállít a Rába
|
1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott
tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és
futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli
partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral
szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy
amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét
felfüggesztik a szállításokat.
Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió forinttal adósa.
Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket, feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül is elhárult. (MTI)
1990. január 25., csütörtök 18:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|