|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség nyilatkozata
"... a kárpátaljai magyarok Ukrajna lojális állampolgárai kívánnak
lenni, és a KMKSZ mint a kárpátaljai magyarság egyetlen törvényes
képviselője barátságra és együttműködésre törekszik az ukrán nép
demokratikus szervezeteivel, támogatja őket a sztalinizmus
maradványai ellen, a valóban demokratikus Ukrajna megteremtéséért
folytatott küzdelmükben."
Amerika Hangja, Esti műsor:
Csengey előadása
"Utalva az ohioi tábor nevére - magyarul a Reménység Tava -,
Csengey hangsúlyozta, hogy a tavalyi "itt-ott találkozó" óta a
Reménység Tavának most már a másik partjára kerültünk. A
történelemnek új korszaka kezdődött. A vereségek több száz éves
időszaka lezárult. Csengey utalt Trianonra, amelynek következtében
az ország elvesztette területének kétharmadát, népességének
egyharmadát.
1945-tel kapcsolatban megemlítette: az orosz tankönyvek találóan
nem írnak felszabadulásról, hanem megszállásról. A bolsevista
kísérlet Magyarországon nagyszerű dolgokat igért, de nem hozott
mást, csak csődöt és elmaradottságot. A Kádár-korszak sok
tekintetben veszélyesebb volt, mint Rákosi Mátyásé - mondta Csengey
-, mivel sikerült elhitetnie, hogy soha nem ér véget. "
|
|
|
|
|
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (3. rész)
|
A délelőtti másfél órás szabadedzés kisebbfajta szenzációval szolgált: a 26 éves francia Jean Alesi érte el a legjobb köridőt. A Tyrrell pilótájának - aki csak a 18. vb-futamán vesz részt - fantasztikus száguldása azért nem teljesen váratlan, hiszen a szakemberek közül többen jelezték előre: a rendkívül tehetséges, időnként vakmerő autósnak kedvez a Hungaroring vonalvezetése. Ezen a pályán ugyanis a sztárcsapatok, így a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Benetton nem mindig tudják érvényesíteni motorjaik nagyobb teljesítményéből adódó előnyüket.
- A Hungaroring kedvez nekünk, mert nem leszünk akkora hátrányban, mint a gyors pályákon - vélekedett Ken Tyrrell, a Tyrrell csapatfőnöke. - Nagyon készülünk erre a versenyre, szerintem jó esélyünk van a pontszerzésre. Alesit egyébként a negyedik-ötödik, a japán Nakajimát pedig a hetedik-nyolcadik helyre várom. Alesi - akit több csapat is szívesen szerződtetne, de állítólag ő mégis a Williamshez tart - az utolsó, 18. körében repesztett a leggyorsabban, s egyedüliként a mezőnyben az 1:20 perces bűvös határon belül, 1:19.528 alatt teljesítette a 3968 métert.
Úgy tűnik, hogy két versenyzőnek, az olasz Gabriele Tarquininek és a világbajnoki címvédő francia Alain Prostnak gondjai lehettek a kocsival, mert csak három, illetve hat kört futottak. Ezzel szemben a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell 26 alkalommal száguldotta végig a csaknem négykilométeres aszfaltcsíkot. Prostnak be is kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, míg Mansell - Alesi és a brazil Ayrton Senna (ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor pedig második lett) - mögött a harmadik leggyorsabb kört könyvelhette el.
A délelőtt krónikájához tartozik még, hogy az ausztrál David Brabham egy ízben megpördült, s ettől olyan zavarba jött, hogy métereken keresztül a mezőnnyel szemben autózott. A furcsa irányváltásból szerencsére nem kerekedett nagyobb kalamajka... (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 13:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|