|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség nyilatkozata
"... a kárpátaljai magyarok Ukrajna lojális állampolgárai kívánnak
lenni, és a KMKSZ mint a kárpátaljai magyarság egyetlen törvényes
képviselője barátságra és együttműködésre törekszik az ukrán nép
demokratikus szervezeteivel, támogatja őket a sztalinizmus
maradványai ellen, a valóban demokratikus Ukrajna megteremtéséért
folytatott küzdelmükben."
Amerika Hangja, Esti műsor:
Csengey előadása
"Utalva az ohioi tábor nevére - magyarul a Reménység Tava -,
Csengey hangsúlyozta, hogy a tavalyi "itt-ott találkozó" óta a
Reménység Tavának most már a másik partjára kerültünk. A
történelemnek új korszaka kezdődött. A vereségek több száz éves
időszaka lezárult. Csengey utalt Trianonra, amelynek következtében
az ország elvesztette területének kétharmadát, népességének
egyharmadát.
1945-tel kapcsolatban megemlítette: az orosz tankönyvek találóan
nem írnak felszabadulásról, hanem megszállásról. A bolsevista
kísérlet Magyarországon nagyszerű dolgokat igért, de nem hozott
mást, csak csődöt és elmaradottságot. A Kádár-korszak sok
tekintetben veszélyesebb volt, mint Rákosi Mátyásé - mondta Csengey
-, mivel sikerült elhitetnie, hogy soha nem ér véget. "
|
|
|
|
|
|
|
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)
|
1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.
A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340 kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta fel. Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást. Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését célozza. Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba, amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)
1989. július 10., hétfő 15:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|