|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet
|
1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás
1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.
A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6 milliárd forintot tesz ki.
Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és -fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt. adja.
Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák. Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350 kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|