|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó képviselőinek tanácskozása
"Olyan politikai és társdalmi helyzetet, légkört kell
teremteni, amelyben bárki, félelem nélkül nemzeti vagy etnikai
kisebbséginek, illetve ezekhez tartozónak vallhassa magát.
- Konkrét segítséggel, felvilágosítással és más módon az adott
településen közre kell működni abban, hogy a nemzeti és etnikai
kisebbségek a helyhatósági választáson élhessenek az önkormányzati
képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvény kínálta
lehetőségekkel.
A tanácskozás résztvevői megengedhetetlennek tartják azt, hogy a
kisebbségeket bármely párt pártpolitikai célokra használja fel.
Megállapítják azt is, hogy az 1990. szeptember 30-án esedékes
helyhatósági választást a kisebbségi problémák megoldásának csak
egyik, bár jelentős állomásának tekintik.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Interjú Kállay Kristóffal
"- Kállay Kristóf vagyok, idén április 8-ikától a magyar
parlament egyik tagjaként tevékenykedem, független képviselőként
jutottam be Szabolcs megyéből, azon belül is Nagykálló körzetéből.
- Ez a Nagykálló nagyon ismerős, egy jól ismert Kállay képviselő
jött onnét: Kállay Miklós, az egykori miniszterelnök. Milyen
rokonságban van - volt - vele?
- Nagyapán volt.
- Képviselő úr, milyen volt a megválasztása ezzel a névvel -
segített a név, vagy pedig ártott?
- Valószínűleg segített, bár kétségtelenül megpróbálták
kihasználni azt is, hogy ezzel ártsanak, de ez nem sikerült. Tehát
ahol ismerték a család nevét, ott kifejezetten jól csengett ez a
név.
- Milyen nagy a kerület?
- 60 ezer fő, ezen belül körülbelül 40 ezer fő, aki
választóképes.
- Hogyan oszlanak meg a helységekben?
- Nagykálló mint város, 16 község van és 20-30 tanya.
- Hogyhogy képviselő úr függetlennek lépett föl? Nem talált
pártot, amelyik az ön ízlése szerinti volt?
- Pártot többet is találtam ugyanis most vagyok független
képviselő, de a rajtnál három párt támogatott, mégpedig a Fidesz, a
szabaddemokraták és a kereszténydemokraták - csak abban maradtunk,
hogy nem csatlakozom egyikhez sem, hanem függetlenül tevékenykedek."
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (1. rész)
|
1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a
Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország
számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű
ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek
foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt
piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a
fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási
törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan
versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari
miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt
napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon
személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és
ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi
vegyesvállalat alapítási törekvései.
Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ főhatóságokkal.
Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi 100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott 1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)
1990. január 12., péntek 16:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (2. rész)
|
A GM vegyesvállalata emellett vállalkozik személyautók összeszerelésére is. Az összeszerelt személygépkocsikat a keresletnek megfelelő mennyiségben belföldön értékesítenék, a fennmaradó részt dollárelszámolású piacon adnák el.
Az ipari miniszterhelyettes a Suzuki tervezett vegyesvállalatáról elmondotta, hogy a japán kocsik összeszerelése a magyar vállalatok széles körét vonja be a gépkocsigyártásba, és a magyar háttéripari vállalatoknak több száz termék gyártására biztosíthat lehetőséget. A Suzuki leendő összeszerelő üzemének egy sor olyan alkatrészre lesz igénye, amelyeket 50 ezres sorozatban is gazdaságosan lehet gyártani, viszonylag kisebb beruházási költség mellett. Ilyenek például az üléshez, a belső kárpitozáshoz, a villamoskábelezéshez szükséges termékek. A Magyarországon összeszerelt személygépkocsik nyugat-európai értékesítésének azonban erős piaci konkurenciája lesz; ezért is a következő félévben különböző tanulmányokat készítenek az értékesítési lehetőségekről.
Végezetül Sós Gyula hangsúlyozta, hogy a két kooperáció eredményessége azon dől el, mennyiben tesznek eleget a szerkezetváltás kritériumainak, azaz, javítanak-e az ország tőkés devizamérlegén. Lényegs az is, hogy a vállalkozásokban résztvevő vállalatok jövedelemtermelő képessége hogyan alakul a jövőben. Erre a két szempontra feltétlenül tekintettel kell lenni mindkét fejlesztésnél - mondotta végül. (MTI)
1990. január 12., péntek 16:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|